Memtest-86 error V3,4

Status
Niet open voor verdere reacties.

ijsthee

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jun 2011
Hallo,

Ik heb al maanden last dat ik onder het gamen opeens black screen krijg.
Na een burntest bleek dat er iets niet goed is met me RAM geheugen.
Daarom heb ik memtest86 maar even laten draaien, en die gaf binnen 3 minuten ook al problemen aan.
Nu heb ik alle 3 mijn geheugen strookjes 1 voor 1 verwijdert maar het probleem blijft maar bestaan.
Toen heb ik in de BIOS mijn voltage verhoogt naar 2v. En nog steeds heb ik het probleem..

IMAG0287.jpg

SPECS:
Moederbord: asus maximus formula 2
CPU: q6600
Videokaart radeon HD 6870 black edition
Geheugen:
corsair 2gb DDR2 timings 5-5-5-18 400mhz pc2-6400 1,8v
2x Nvidia sli 1gb timings 5-5-5-15 333.3 mhz pc2-5300 1,8v

Heeft iemand het antwoord op dit probleem?

Mvg, Klaas

geheugen testen waarvan je weet dat het werkt en kijken of je dan alsnog Memtest errors krijgt als dit niet zo is dan word het nieuw werkgeheugen aan schaffen
als het wel zo is dat je errors krijgt dan word het een nieuw moederbord aanschaffen
in ieder geval is er iets hardware matig kapot

Ik zie dat je drie ddr2 reepjes hebt, met verschillende timings. Gebruik je memory interleaving? Als je moederbord 4 geheugenslots heeft en er ontbreekt een reepje in één van de slots, dan kan het ook misgaan.

Zo op het eerste gezicht valt uit je screenshot op te maken, dat memtest geen errors geeft per memory slot, dus ik vermoed dat het een timingprobleem is of de memory interleave instellingen in je bios staan verkeerd ingesteld. Even het bios induiken, Dram-timing en voltage op automatisch zetten, memory interleave uitzetten, instellingen opslaan en opnieuw memtest draaien. Want als deze instelllingen verkeerd staan, gaat het geheid een keer mis. UPDATE Geheugenreep in Slot 1 geeft problemen, maar om erachter te komen of reepje echt stuk is toch even de hier genoemde stappen uitproberen.

Als er nog steeds problemen zijn het volgende doen. Om erachter te komen welk reepje problemen geeft, zou ik ze eerst elk apart testen met memtest. Daarna beide nvidia reepjes in 1 bank (met interleaving aan, waarschijnlijk slot 0 en slot 2, of 1 en 3, afhankelijk van de nummering) en als laatste alle drie de reepjes, memory interleave uit.

Waren het retail reepjes? Als het Corsair reepje stuk is, Kijk dan eens naar de garantietermijn van Corsair. Van de site zelf: Lifetime warranty. Voor de Nvidia reepjes even kijken bij de fabrikant.

Weet niet hoe oud de reepjes zijn en of je de originele originele aankoopbon hebt, maar als de reepjes echt stuk zijn kan je proberen garantie te claimen. Ondertussen zit er niets anders op dan testen of nieuwe reepjes DDR2 geheugen aanschaffen en testen. Voor dit soort gelegenheden heb ik indertijd een setje goedkope reepjes gekocht, puur voor het testwerk.

Laatst bewerkt:
ik heb een vraag ik kom niet in mijn bios hij start op maar hij geef ddr aan meer nie

Hallo,

Ik heb al maanden last dat ik onder het gamen opeens black screen krijg.
Na een burntest bleek dat er iets niet goed is met me RAM geheugen.
Daarom heb ik memtest86 maar even laten draaien, en die gaf binnen 3 minuten ook al problemen aan.
Nu heb ik alle 3 mijn geheugen strookjes 1 voor 1 verwijdert maar het probleem blijft maar bestaan.
Toen heb ik in de BIOS mijn voltage verhoogt naar 2v. En nog steeds heb ik het probleem..

Bekijk bijlage 162631

SPECS:
Moederbord: asus maximus formula 2
CPU: q6600
Videokaart radeon HD 6870 black edition
Geheugen:
corsair 2gb DDR2 timings 5-5-5-18 400mhz pc2-6400 1,8v
2x Nvidia sli 1gb timings 5-5-5-15 333.3 mhz pc2-5300 1,8v

Heeft iemand het antwoord op dit probleem?

Mvg, Klaas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan