memtest error

• Onderwerp starter Onderwerp starter apen
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

apen

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2010
memory test.JPG
Hallo mensen,

Ik had laatst een blue screen terwijl ik 4 weken terug windows nog opnieuw had geïnstalleerd. Toen ben ik het RAM geheugen gaan testen met memtest. Ik had 3 testen van 2048mb en 1 van 1024mb. ik heb 8gb aan RAM. zoals de foto hieronder aangeeft, maar bij de foto had ik al 1 test afgesloten. Bij de laatst opgestarte test van 1024mb kwam de error. Ik verwacht dat de blue screen dus door het RAM geheugen kwam. Mijn laptop is de asus n55SF-S1366V, maar deze heb ik bij 4launch gekocht. Ik heb door 4launch de 2gb RAM eruit laten halen en 4gb erin laten zetten. Dit heb ik door hun laten doen zodat dan de garantie nog geld. Dit kan misschien komen omdat ik met Primo Ramdisk een 4gb partitie heb gemaakt en verwijderd. Is hier een oplossing voor?

gr.
apen

Laatst bewerkt:
Zie geen foto maar als er fouten worden weergegen zou ik toch maar even garantie claimen.

Memtest hoor je niet in Windows te draaien, maar behoor je buiten windows om te draaien. Tevens test je het best met Memtest86+

Hoi,

Ik zie nu volgens het oude geheugen ik lee in je eerste bericht dat nu 8 gig hebt geef eens bv met dit programmaatje het huidig geheugen op of draait het notebook niet?

Laatst bewerkt:
oke ik heb speccy geinstalleerd en deze geeft indedaard ook 8gb aan. maar dit runt wel op 665 mhz. en memtest buiten windows draaien? nog nooit van gehoord.
speccy.JPG
speccy2.JPG
speccy3.JPG

Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Je kan volgens mij een dvd maken waar je van opstart en dan memtest draait zie hier dus je eerdere bilage was voordat je het geheugen hebt aangepast toch? dus nu even de memtest draaien en kijken hoe of wat.

nee, ik heb mijn geugen aan laten passen door 4launch, al voordat ik de lapto pzelf had.

memtest buiten windiws gedraait, geen errors. maar hoe krijg ik het geheugen op 1333 mhz? kan het nergens vinden in de bios

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan