• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meneer van dale...

Status
Niet open voor verdere reacties.

deheugden

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Berichten
1.087
iedereen kent het wel,Meneer van Dale wacht op antwoord.Nu was ik altijd in de veronderstelling dat dit ook opging voor excel,maar toch kan ik dit niet goed plaatsen als ik de volgende formule gebruik:

=variabelen!$C$6*berekening!B6/100+variabelen!$C$5

de variabelen en berekening zijn 2 aparte bladen in een en dezelfde excelfile.
dfe uitkomsten die ik krijg,kloppen gewoon(heb dat al gecheckt met het origineel)
De meneer van dale lijkt dus te kloppen,maar ik was altijd in de veronderstelling dat bij een uitgebreidere formule je ook de ( en de ) zou moeten gebruiken.Kan iemand mij misschien wat wijzer maken??Ik ben al de hele dag excel aan het oefenen en ben helaas niet meer zo fris(geestelijk dan;) )
Ik had namelijk eerst de gedachte dat ik de formule zou moeten splitsen met de haakjes.
thanks en de beste wensen nog voor iedereen.
 
Excel is slim genoeg om de rekenregels toe te passen. Op hetzelfde of verschillende tabbladen maakt niets uit.

Als je in de rats zit met uitgebreidere formules, post ze maar.
 
met echt moeilijke codes ben ik nog niet bezig(ben eigenlijk pas begonnen met de zwaardere mogelijkheden van excel).ik ben alleen bang wanneer ik een code aanmaak met meerdere functies; bijv. delen,vermenigvuldigen en optellen, de uitkomst fout is agv een foute volgorde. wat ik mij eigenlijk ook afvraag is,wanneer een formule nu wel tussen haakjes geplaatst moet worden en wanneer niet.
 
met echt moeilijke codes ben ik nog niet bezig(ben eigenlijk pas begonnen met de zwaardere mogelijkheden van excel).ik ben alleen bang wanneer ik een code aanmaak met meerdere functies; bijv. delen,vermenigvuldigen en optellen, de uitkomst fout is agv een foute volgorde. wat ik mij eigenlijk ook afvraag is,wanneer een formule nu wel tussen haakjes geplaatst moet worden en wanneer niet.

Een functie die argumenten vraagt, zoals

=SOM(A1:B3)

of

=MIN(A2;B4;D90)

(de argumenten zijn hier gewoon de te nemen cellen), moeten tussen haakjes. Deze regel geldt altijd: argumenten tussen haakjes.

Formules zoals gewoon + of - of * of / of ^ hoeven niet tussen haakjes. Tenzij de rekenregels erom vragen. Doe bv.

=A1/B2+C3

als je bij het quotiënt A1/B2 het getal uit C3 wil optellen.

Wil je echter A1 delen door de som van B2 en C3, doe dan

=A1/(B2+C3)

Duidelijk?

Wigi
 
yes Sir,loud en clear :thumb:
Is heel duidelijk en een bedankje van mijn kant.
 
yes Sir,loud en clear :thumb:
Is heel duidelijk en een bedankje van mijn kant.

Heel goed gezegd, zo hebben we het graag.

Blij dat het opgelost is voor nu. Indien nog problemen, open een nieuwe vraag en ga je gang.

Wigi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan