mening gevraagd...

Status
Niet open voor verdere reacties.

ReserveBelg

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2003
Berichten
30
Ik wil mijn pc wat upgraden. Momenteel heb ik een athlon XP2000, draaiend op een MSI KT3 Ultra2 moederboard, met 256 mb PC2700 DDR.

Als ik alles goed opgezocht heb (correct me if i'm wrong), kan ik op dit board een Athlon XP3000+ (333 Mhz) zetten, samen met wat extra geheugen en een cooler, komt dit op ongeveer 150 euro.

Hiertegenover staat een mogelijkheid om zowel mainboard, Ram & cpu te vervangen, dan dacht ik aan:
* MSI RS480M2, Xpress 200 (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA-RAID, VGA, 1394)
* Athlon 64 3000
* 512mb dual channel
Prijs zal rond 280 liggen dan.

Meewegend dat ik voor mijn oude spullen ook nog iets (al zal het niet veel zijn), terug kan krijgen. Voor welke mogelijkheid zouden jullie gaan? Hoeveel extra snelheidswinst boek je met mogelijkheid 2?

Oh ja, zware games speel ik niet, dus de videokaart is niet zo heel erg van belang.
 
ik zou de overstap naar de amd 64 nemen.
maar het is toch het buget wat je tegen houd.

de amd64 zal dus altijd sneller zijn dan de boveste setje
 
waarom dan een pci-e mobo?
Als je toch geen games speelt kan je dan niet gewoon een goedkoper bordje nemen
 
Geplaatst door lamp
waarom dan een pci-e mobo?
Als je toch geen games speelt kan je dan niet gewoon een goedkoper bordje nemen

Dacht met PCI-e wat meer klaar te zijn voor de toekomst. En op dit board zit ook vga onboard, dat moet op zich wel voldoen voor mij (werk nu met een tnt2 kaartje, 32mb). Is dit board geen goede keuze?
 
ik zou geen toekomst gericht bordje kiezen als je niet binnen de drie jaar een opnieuw upgrade. want binnen drie jaar zal je nieuwe cpu niet meer op je niet nieuw socket passen.
En wat heeft het dan zin dat je de grafische gaat upgraden.
 
Oké mensen bedankt! Ik ga niet upgraden met de huidige situatie. Voor een nieuw systeem is het ook nog wat te vroeg, dus ga voorlopig nog even verder met dit systeem (kan nog wel ff mee), alleen 256mb erbij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan