Mening gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tam24

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2007
Ondertussen heb ik mijn pc al zo'n jaar of 4 á 5.

Ik ben benieuwd wat jullie mening is over mijn componenten. Denken jullie dat ik toe ben aan een compleet nieuw systeem?

Ik bedoel, ik probeerde Second Life te starten en die crashte direct, nou verwacht ik dat mijn onboard videokaart daar natuurlijk niet geschikt voor is, maar wellicht is mijn systeem wat verouderd voor dat soort online games. Ook speel ik graag Runescape, wat wel werkt maar wellicht beter kan. Ook de Sims geeft nogal eens problemen als ik meer dan 1 uitbreiding erop zet.

Ook omdat in een eerder topic aangegeven werd dat mijn voeding mss niet meer optimaal werkt en andere kleinigheidjes denk ik er dus over om maar egwoon een nieuwe pc in elkaar te zetten

Ik heb een MSI K8MM-V moederbord met een
VIA K8M800 chipset.
Een onboard S3 Graphics UniChrome igp videokaart.
een AMD Sempron 2600+ processor.
Ook gebruik ik momenteel 768mb intern geheugen waarvan een deel voor het beeldscherm is, en nu dus 704 mb over is.

Laatst bewerkt:
Inderdaad een systeem dat behoorlijk uit de tijd is. Daarnaast is ook een AMD Sempron nou niet echt een redelijke processor.

Anderzijds, simpele spellen zouden gewoon moeten draaien.

Ik heb helaas niet een mega groot budget, maar dit is wat ik alvast heb gevonden dat wel aanprak.

ASRock 4Core1600Twins-P35
Intel® Pentium® Dual-Core E2180

En dan iig nog een goede voeding en videokaart, maar vooral videokaart vind ik erg moeilijk om te kiezen, er is zoveel keuze en ik begrijp er zelf maar weinig van:p

Asus EN8600GT MAGIC/HTP, is dit wat? Zeker ook om dus de games die ik opnoemde te kunnen spelen zonder veel moeite?

Laatst bewerkt:
Max 300 tot 350 euro.

En ik heb net een nieuwe dvd brander en cardreader, dus doet hoef ik niet, ik ben ook tevreden met mijn beeldscherm dus ook niet nodig. En ik heb zelf windows xp pro en dat bevalt ook prima.

dus het is eigenlijk alleen voor het systeem zelf...

Laatst bewerkt:
Dat is wel een goed idee ja, en die jij me stuurt is ook een goede/snelle?

Hoeveel watt aan voeding heb ik dan nodig om dit soepel te laten verlopen.
Ik heb zelf nog 1 dvd brander
1 dvd speler
een cardreader

Uiteraard netwerkkaart, ik heb een draadloze intenret verbinding, ik neem aan dat mijn huidige netwerkkaart ook op dat moederbord past :rolleyes:

ff een vraagje hierover
USB Controller
Type USB 2.0
Aansluitingen extern 4 x USB-A
Protocollen USB 2.0
Max. transferrate 60 MBps
Max. apparaten 127
Kanalen 1

Ik heb nogal veel apparaten aangesloten op mijn pc dmv usb zoals:
externe harde schijf, printer, webcam, muis etc etc.....4 usb aansluitingen is niet genoeg of zie ik het verkeerd?

Het zit zo:

Aan de achterkant van het bod zitten 4 usb aansluitingen. Dus daar waar ook b.v. de muis, het toetsenbord, de monitor etc. aangesloten worden.
Op het bord zelf kun je ook nog eens 4 usb poorten aansluiten, b.v. die nu aan de voorkant of de zijkant van je kast zitten, totaal dus 8.

Antec TruePower Trio (Retail, TP3-430 EC)

Is deze voeding geschikt?

Antec TruePower Trio (Retail, TP3-430 EC)

Is deze voeding geschikt?
zolang je geen losse (goede) videokaart gaat plaatsen moet dat wel ruim genoeg zijn.

Als je trouwens usb-poorte tekort komt, kan je altijd voor een paar euro een usbhub kopen.
Aparte netwerkkaart heb je in niet nodig. Alleen als je draadloos werkt heb je nog wel een draadloze kaart nodig.

Oke dan wordt het die voeding, alhoewel ik ff niet snap wat nou het verschil is :rolleyes:

Ik heb zo'n kaart met een antenne in mijn pc voor het draadloos internetten, die kan ik toch overzetten? Is dat geen netwerkkaart dan?

Er kan op dat type moederbord zie ik maar 2 IDE apparaten worden aangesloten.
Ik heb er 3, een dvd brander, dvd speler en een cardreader (die is als het goed is ook IDE) :rolleyes:

Hoe kan ik dit oplossen?

Mijn fout, NIET geschikt, is een ander soort voeding, ik had alleen naar vermogen gekeken, excuus!

Deze wel b.v.
http://www.alternate.nl/html/produc...E&l1=Behuizingen&l2=Voedingen&l3=tot+600+Watt

wat is er mis met die tp3-430:?
http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=07643

Er kan op dat type moederbord zie ik maar 2 IDE apparaten worden aangesloten.
Ik heb er 3, een dvd brander, dvd speler en een cardreader (die is als het goed is ook IDE)

Hoe kan ik dit oplossen?
Zeker weten dat die cardreader IDE is? Meestal gaat dit voglens mij via de usb-poort.
Misschien even controleren.
En anders gewoon geen dvd-speler aansluiten. Met een dvd-brander kan je ook dvd's afspelen en kopieren kan ook prima met dezelfde brander.

En een dvdspeler (satA) kost 15 euro. Brander een paar euro meer....

en een hdd is ook ide denk ik in jou geval.
dan zou ik een nieuwe hdd nemen of nieuwe dvd en brander

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan