mening/ idee over userinterface genereren

• Onderwerp starter Onderwerp starter dollo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dollo

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2008
hallo,
Ik ben bezig met een onderzoek naar de generatie van een userinterface en wil daarbij jullie kennis en mening gebruiken.
de vraag waar ik mee zit is:
is het volgens jullie mogelijk om een gebruiksvriendelijke userinterface te genereren?
graag uitleg erbij waarom wel of waarom niet?

alvast super bedankt :thumb:

Wat bedoel je precies met 'genereren'? En, het is zeer zeker om een 'gebruiksvriendelijke' UI te maken (je zit achter een computer neem ik aan? Vind je het makkelijk om je browser te besturen? Zo ja, daar is je antwoord), maar het ligt heel erg aan je doelgroep.

[edit]ohja, wat precies maakt een UI gebruiksvriendelijk? Nogal een belangrijke vraag om te beantwoorden voordat je op zoek gaat naar je antwoord[/edit]

Laatst bewerkt:
bedankt voor je antwoord en het meedenken :) maar een browser genereert niet echt een userinterface deze geeft deze weer aan de hand van css. dit is nu net het onderdeel dat ik automatisch wil laten genereren.

wat een ui gebruiksvriendelijk maakt is mede de vraag dat zal waarschijnlijk weer afhangen van de gebruiker die hem gebruikt. maar laten we voor deze vraag er vanuit gaan dat een gebruiksvriendelijke UI een userinterface is waar alle mensen die regelmatig websites bezoeken mee overweg kunnen zonder verward te raken. dus dat de interface ervoor zorgt dat de gebruikers zonder zoekwerk of uitleg met de applicatie an de gang kunnen. Hij hoeft dus absoluut niet mooi te zijn.

Eh, nu raak ik in de war.

• Mijn voorbeeld van de browser ging om de UI van de browser zelf; de back, forward, refresh, home buttons en de adres-balk. Niet de pagina.
  • Je vraag gaat dus WEL over webpagina-ui, met CSS?

Daarnaast,
maar een browser genereert niet echt een userinterface
dat doet-ie wel, en het is de standaard UI van je OS *. Uiteraard niet het meest gelikte GUI van de wereld, maar wel een STANDAARD UI - iedereen weet hoe ie een dropdown-box of een checkbox moet aanklikken. Een goede read is de Alertbox - veel artikelen gaan over UI's.

* tenminste, dat denk ik? Mijn FF-standaard-input-elementen in ubuntu ziet er anders uit dan in Windows 7...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan