[Mening] Mening gevraagd over systeem Medion

Status
Niet open voor verdere reacties.

Myself1990

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2005
Hallo !

Het plan is dat ik binnenkort een nieuwe pc koop. Nu ben ik het volgende systeem tegengekomen, maar weet niet zeker wat ik van de snelheid van de processor (aangezien het een Athlon is) moet denken.

Mijn vraag is: wat is jullie mening over het systeem (en dan met name de processor & videokaart) ?

Link

Bij voorbaat dank.

Laatst bewerkt:
X2 staat voor Duel-Core. Het is een goede en snel processor.

Maar wat wil je met de pc doen?

// Robert G. ^^ zei:
X2 staat voor Duel-Core. Het is een goede en snel processor.

Maar wat wil je met de pc doen?
Zover was ik eigenlijk ook al, aangezien het er achter staat :). Waar het mij even om gaat is hoeveel Ghz het is ...

Over wat ik er mee wil doen:
- films kijken
- spellen spelen (vb: Sims2)

Niet veel, maar wat er staat neemt best wel wat tijd in beslag. En aangezien de spellen flink wat nemen van de grafische kaart, is het wel handig om een goeie te hebben (is deze daarvoor geschikt?).

Muurhond zei:
Op zich wel een leuke pc, alleen de videokaart valt tegen. Ding gebruikt als het moet wat van het interne geheugen van de pc en dat is vaak de bottleneck. Et is gewoon een low-budget kaartje waar je opzich nog wel wat mee kan gamen, maar zeker niet de nieuwere games met veel grafische instellingen op Hoog.

Review van dit kaartje:
http://www.hardware.info/reviews/Point-of-View_(nVidia)_GeForce_6200_TurboCache_Test/537/2
Bedankt voor de review :).

In principe game ik nooit, het is eigenlijk alleen The Sims 2, en dat soort dingen. Dus eigenlijk verder nooit, in ieder geval niet een game die hogere eisen heeft. Dus als het die game kan draaien (of andere spellen, met ongeveer dezelfde eisen) ben ik wel tevreden.

Heeft die kaart ook nadelen in het normale gebruik (niet-games) van de pc ?

Edit: Wat bepaalt eigenlijk of de grafische kaart z'n geheugen van het interne afhaalt? De kaart zelf of het moederbord oid ?
Omdat, als het de kaart zelf is, er dan wel een andere -goede- videokaart in kan :).

Laatst bewerkt:
The Sims2 moet wel lukken. De kaart is geen beperking tijdens het ''niet-gamen''.

De kaart kan niet automatisch het geheugen aanpassen. Hij krijgt de hoeveelheid geheugen van het interne geheugen welke is ingesteld in het BIOS.

Dus wat dat betreft (als ik je goed begrijp tenminste) kan ik er een andere videokaart in doen, zonder dat er geheugen van het interne wordt 'afgehaald' ?

Deze kan dus niet, want het is dezelfde (:o) ?

Deze kan dus weer wel ?

Laatst bewerkt:
Die kaart in je 1e link is niet helemaal dezelfde als de ingebouwde kaart. Deze kaart is AGP, terwijl je moederbord alleen maar videokaarten kan hebben in de PCI-Express uitvoering, welke ook nieuwer is dan AGP. Dus gaat de AGP-uitvoering niet passen. Hij beschikt daartegen wel over zijn eigen geheugen.

De kaart in je 2e link is voor dat geld de beste keus; eigen geheugen en is PCI-Express. :)

Bedankt voor je reacties :).

Het kan nog wel even duren voor de aankoop, maar dan weet ik dit alvast.

:thumb:

The Sims 2 werkt perfect met een "shared videokaart", vriendin heeft er ook 1 in de laptop zitten en het draait gewoon goed. Zwaardere games moet je niet proberen.

Films kijken gaat ook prima :)

BrEeZeR zei:
The Sims 2 werkt perfect met een "shared videokaart", vriendin heeft er ook 1 in de laptop zitten en het draait gewoon goed. Zwaardere games moet je niet proberen.

Films kijken gaat ook prima :)
Naja, ik ga maar voor die andere (2e link), dan ben ik in ieder geval zeker dat ik zwaardere games (mogelijk later) ook kan spelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan