mening over 2 site's

Status
Niet open voor verdere reacties.

manusjuh

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2006
Ik heb 3 site's gemaakt. Heb er verder geen ervaring mee, dus allemaal zelf aangeleerd.
Ik zou jullie mening over de volgende site op prijs stellen:

site voor de verkoop/info over sieraden:

THNX :p

Laatst bewerkt door een moderator:
Aaah, me eyes :D.

Serieus: Sites werken prima en zijn aardig overzichtelijk, maar al die kleurtjes! En wordart is natuurlijk wel heel erg :).
Ik houd een site graag een beetje strak en rustig. Ben zelf geen mega sitebouwer, bouw gewoon een simpel siteje in html en dan ben ik tevreden. Mijn huidige site:
http://home.planet.nl/~kraft036/dagpic

Met de eerste twee regels van s_k ben ik het eens, maar zijn site vind ik ook niet zo geweldig. Ik ontwerp geen websites, maar heb wel grafisch ontwerp- en layoutwerk gedaan. Zou ik een website moeten ontwerpen, dan deed ik het zoveel mogelijk in deze stijl.

Ik zeg toch ook dat ik geen sites maak ;-).
Ik heb gewoon een fotopagina met de hand in HTML getypt. En ik vind hem zelf overzichtelijk genoeg, voor wat 't is. Hij hoeft geen informatie te geven en hij is rustig voor't oog.
De site die je als voorbeeld geeft is wel overzichtelijk en duidelijk, maar misschien weer èrg kaal... Maargoed, alles beter dan felle kleuren en flash animaties :D

woooow...

Bij site 1 klik ik meteen al weg, mijn webbrowser wordt meteen naar full size gezet. Wat ik niet wil, en je moet op 'enter' klikken om binnen te komen, dat is erg jaren 90.

Site 2:, je site ziet er niet echt betrouwbaar uit vind ik, komt door het bij elkaar geraapte ontwerp. Zo ziet het er voor mij uit op het eerste gezicht. Het is niet 1 geheel. De links op je website linken ook naar 'verkoop links' van de host zodat jij er geld mee verdiend. Natuurlijk wil iedereen makkelijk geld verdienen, maar ik zou het toch wat strakker, uitgebreider en professioneler aanpakken om geloofwaardig over te komen.

Aan zoete broodjes bakken heeft een beginnend ontwerper niets. ;)

Typografisch blijft een vlak evenwichtig door één lettertype, met één kleur voor de bodytekst en hoogstens één andere kleur voor kopjes. Voor de uitlijning binnen het vlak altijd één keus maken voor: of linkslijnend, of gecentreerd of rechtslijnend. Het wordt erg onrustig en moeilijk leesbaar als je het anders doet (behalve natuurlijk weer in dat ene geval dat een ontwerper een geraffineerde tegenstelling wil tonen en dat erg slim oplost).

Iedereen die begint met websites bouwen, drukwerk gaat ontwerpen of begint met schilderen, maakt de beginnersfout om alle mogelijkheden die voorhanden zijn, ook te willen gebruiken. Veel vlakken met veel verschillende kleuren, veel verschillende lettertypen met verschillende groottes en verschillende kleuren.

"In de eenvoud toont zich het meesterschap".

Edit: ik ging hierna naar mijn Windows Live Hotmail account en vond dat ook een voorbeeld van een ontwerp, waarin het overbrengen van informatie voorop staat.
En waar de aandacht niet wordt afgeleid door veel te veel "toeters en bellen".
(Om die reden laat ik hieronder mijn handtekening ook weg. ;) )

windowsliveuw9.jpg

.

Laatst bewerkt:
Omdat jouw 'vergelijkings' site volstond met referals heb ik de link verwijderd, bovendien pleit zoiets zeker niet voor de betrouwbaarheid van die site. Als kritisch consument denk ik dan gelijk "zouden de best betalende dan soms bovenaan staan?"

Mag ik je er overigens op wijzen dat je jezelf als bedrijf presenteert je verplicht bent de bedrijfsgegevens en algemene voorwaarden op de site te zetten, zoals Kvknummer, BTWnummer enz.

Wat het KvKnummer betreft, als jullie niet in Groningen staan ingeschreven zal je daar nog een probleem mee krijgen.

Laatst bewerkt:
Gezien de topicstarter niet reageert en het dus lijkt te gaan om een link te dumpen is de link verwijderd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan