Mening over een website

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peacy

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2011
Hallo allemaal,

Ik heb een discussie met een vriend over een website, wij hebben er alle bij een andere mening over en ik vroeg me af hoe jullie hier over denken. De discussie gaat over onze website. Ik zou graag de mening van jullie willen weten en niet een die gebaseerd is op wat de mening van mijn vriend en ik is (vandaar dat ik dus ook niet zeg wat wij hebben gediscussieerd).

Wat vinden jullie van http://www.actueelnieuws030.nl (denk aan de lay-out, schrijfwijze, content, etc...)

Met vriendelijke groet,
Peacy

Laatst bewerkt:
Topic verplaatst van Members Chat ---> Websites maken-Site check.

Members Chat is niet de juiste plaats voor een dergelijk topic.;)

Succes met je vraag:thumb:

moet zegge dat ik de site er netjes en professioneel uit vind zien.

paar verbeterpunten in mijn ogen:
- maak een aparte header waarvan de kleur anders is dan de achtergrond, of in ieder geval een net logo. de gehele achtergrond is nu rood en loopt vanaf de bovenkant door langs de zijkanten waardoor de focus eigenlijk meer naar de achtergrond gaat dan naar de pagina zelf. een mooi logo zou helpen om de site professioneler te laten ogen. een shadow rond de main box (dus wat het rode onderscheid van de rest van de site/voorgrond van de achtergrond) zou het contrast wat wegnemen zodat het wat vriendelijker oogt.
- alles is nogal 'groot' de knoppen, het lettertype, etc.. het lijkt een beetje alsof je pagina constant ingezoomed is. als ik de pagina een keer uitzoom (control en - tegelijkertijd indrukken) ziet de pagina er normaler en zodoende overzichtelijker uit.
- ik zou de menu's redesignen. als je de pagina nu ziet lijkt het net alsof er veel te veel menus zijn, zo zou ik de 'adverteren op onze website .... ook ooggetuige' bar gewoon weghalen of verplaatsen naar de onderkant van de site. anders wordt het te druk. de bovenste menubar mag iets meer lading krijgen, misschien nog een linkje naar headline of categorieen of wat dan ook... sowieso moet je in het rechtermenu (waar nieuws van vandaag etc staat) ook nog een 'nieuws van vandaag' maken.. ik weet dat dit al op het middenste gedeelte staat, maar zodoende krijgen de gebruikers een duidelijker overzicht, zoals op bijvoorbeeld nu.nl

tot slot is het middenstuk waarin de nieuwsitems staan erg smal. probeer deze wat groter te maken, de site draait immers om het nieuws, en dat hele nieuws is nu weggewerkt in een paar boxjes van enkele centimeters... kijk daarnaast gewoon goed naar andere succesvolle sites, zoals bijvoorbeeld nu.nl of geenstijl.nl, hier kan je best een voorbeeld aan nemen.

ik ga alleen in op vorm e.d. van de website met oog op het doel, over content en schrijfwijze ga ik niks zeggen maar belangrijk bij nieuws is dat je altijd formeel blijft, altijd objectief en alles onderbouwd is (en kopieer je wat van andere sites, vermeld bron).

succes verder

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan