mening over nieuw te kopen pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

bvv

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2008
Berichten
8
Hoi, ik kwam bij het googlen toevallig deze site tegen en zou erg graag de nieuwe computer die ik op het oog heb willen voorleggen aan mensen die er wel verstand van hebben...

waar de computer goed in moet zijn is eigenlijk heel makkelijk: ik werk vaak met een groot aantal internetbrowser schermen tegelijk open, waarvan een deel zich om de paar seconden automatisch ververst met nieuwe data. ik heb dus vooral een pc nodig die al deze browsertabs gemakkelijk aankan en daarbij niet op momenten dat je dat niet wil vertraagt of tijdelijk vastloopt (wat mijn huidige pc wel doet). daarnaast wil ik graag twee schermen op de pc aansluiten, dus er moet een videokaart bijzitten die dat aankan. Ik game af en toe ook nog wel eens wat, maar dat is meer bijzaak.

voor iets onder de 800 euro dacht ik zelf aan het volgende systeem:

Intel® Core™2 Quad processor Q6600 (2.4GHz/FSB: 1066MHz/8MB L2 cache), Microsoft® Windows® XP Professional Edition (NL/FR/UK/DE/IT), 4GB DDR II 667MHz (4x1GB), 500GB S-ATA II, DVD-RW Multi, NVIDIA® GeForce® 8600GS 512MB, 1Gb LAN, Intel® Q35/ICH9-DO chipset, incl. USB US Int. keyboard & optical mouse

eigenlijk concreet mijn vraag of dit systeem inderdaad goed is voor het doel dat ik voor ogen heb, en of de prijs/kwaliteitverhouding een beetje redelijk oogt. en daarnaast of iemand weet of op de Nvidia Geforce 8600 GS standaard twee monitoren aangesloten kunnen worden (mijn leverancier zei van niet, maar wist er zelf ook niet al te veel vanaf, terwijl ik juist dacht dat dat op zulke redelijk nieuwe kaarten standaard was).

iedereen die wil reageren, bij voorbaat heel erg bedankt!
 
dank voor de feedback. de videokaart wissel ik om dan.

de rest van het systeem ziet er wel een beetje ok uit voor het beoogde doel?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan