Mening over nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

J.vanmerkom

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2006
Berichten
59
hallo,

ik ben van plan een nieuwe pc te kopen. Ik had er een samen gesteld bij alternate.nl naar wat ik denk dat het wel zou passen bij wat ik er mee doe/wil doen. maar ik ben helemaal niet zo thuis in de computer wereld, weet er wel een beetje van af maar toch niet zoveel.

dit had ik in gedachte te kopen;

Grafische kaarten nVidia PCIe -
* Asus EN8600GT SILENT/HTDP
* NVIDIA GeForce 8600 GT, 512 MB, 128 bit
* € 95,-

Software OEM Besturingssystemen -
* Microsoft Windows Vista Home Basic 64 bit
* Windows, 1 Licentie
* € 69,-

CPUs Socket 775 Core 2 Duo
* Intel® Core™ 2 Duo E8400
* 2x 3000 MHz, 2x 3072 kB, 1333 MHz, Wolfdale
* Boxed Koeler (ATX Layout)
* € 169,-

Monitoren LCD 19 inch -
* AMW X1910WDS
* 19 inch, 1440x900 pixels, 5 ms, 800 : 1
* € 149,-

Voedingen tot 600 Watt -
* Chieftec GPS-500AB
* 500 Watt, 4 x, 6 x
* € 59,-

Muizen & Trackballs - -
* Microsoft Wheel Mouse Optical
* 3 knoppen, 1 x
* € 12,-

Behuizingen Midi Tower -
* Cooler Master Centurion 590
* 4 x, 4 x
* Koeler 120mm
* Aantal: 2
* € 69,-

DVD-reWriters Serial-ATA -
* LiteOn LH-20A1S
* 20 / 8 / 8 speed, 20 / 6 / 8 speed, 16 / 48 speed
* € 25,-

Toetsenborden - -
* Logitech Value Keyboard
* Kabel, 104 Toetsen
* € 9,-

Moederborden Socket 775 -
* GigaByte EX38-DS4
* Intel® X38, 1.600 MHz, Socket 775
* Ultra DMA/133 Controller
* maximaal 2 apparaten, 133 MB/s
* Intel® ICH9R Southbridge
* maximaal 6 apparaten, 300 MB/s
* USB 2.0 Controller
* 60 MB/s, maximaal 127 apparaten
* FireWire Controller
* 50 MB/s, maximaal 63 apparaten
* Realtek ALC889A (4xL, 1xO, 0xK, 0xF)
* 3 x, 1 x, Realtek ALC889A
* Realtek RTL8111B
* Aantal: 2
* Realtek RTL8111B
* € 149,-

Harddisks 3,5 inch SATA -
* Samsung SpinPoint T
* 500 GB, 8,9 / 16 / 7200
* € 65,-

Geheugen DDR2-800 -
* OCZ 4 GB DDR2-800 Kit
* 4096 MB, CL4 4-4-15, 2 stuk(s), PC2 6400
* € 85,-


Subtotaal:
€ 955,-


veder ben ik er van plan de wat nieuwere spellen er op te spelen en dat hoeft niet allemaal op zijn hoogst, als ik maar even kan spelen, wat films kijken, internetten, muziek luistenen en wil ook wel dat hij een tijdje mee gaat.

zou dit dan een goed systeem daar voor zijn?

Alvast bedankt

J.vanmerkom
 
Laatst bewerkt:
Perfect systeem voor jou, alhoewel ik wel voor een andere videokaart zal gaan de 8600GT is wel goed voor jou maar hij zal niet erg lang mee gaan denk ik:)
 
Binnen hetzelfde budget is deze 8800gs een stuk sneller.
Helaas ook lawaaiig

Wat betreft vista zou ik zeker voor de premium versie gaan, die heeft zoveel meer media functionaliteit en profiteert veel meer van het geheugen van je videokaart.

En het x64 verhaal is ook een avontuur waar je je in moet willen verdiepen.
Het geeft nogal eens compabiliteits problemen.
Die wegen nauwelijks op tegen de 0,8gb intern geheugen die extra herkend wordt.

mvg leo
 
Binnen hetzelfde budget is deze 8800gs een stuk sneller.
Helaas ook lawaaiig

Wat betreft vista zou ik zeker voor de premium versie gaan, die heeft zoveel meer media functionaliteit en profiteert veel meer van het geheugen van je videokaart.

En het x64 verhaal is ook een avontuur waar je je in moet willen verdiepen.
Het geeft nogal eens compabiliteits problemen.
Die wegen nauwelijks op tegen de 0,8gb intern geheugen die extra herkend wordt.

mvg leo

oke, ja dat is inderdaad volgensmij wel beter dat die herrie maakt dat maakt me niet zo veel uit of kan je dat nog regelen ofzo?? en ik kan volgens de alternate pc-builder niet de monitor op deze kaart aansluiten omdat er geen VGA of DVI aansluiting op zit, is dat een groot probleem of kan je dat verhelpen met een paar verloopstekkertjes?

ik had maar voor de gewoone standaard vista gekozen en omdat de 32-bit versie niet volledig de 4gb geheugen benut dacht ik dan maar 64-bit, hoorde wel dat er wel problemen mee waren maar wist er niet het fijne van.

en als ik hem 5 jaar ong. wil laten meedoen is dit dan genoeg??

Alvast bedankt
 
er zitten twee dvi aansluitingen op de kaart en met een adapter ook een vga aansluiting

de fansspseed is w.s. regelbaar met rivatuner

Ik zou gewoon de 32bit versie nemen en voor film en geluid heb je de premium versie nodig.
In jou geval is 2gb geheugen al genoeg,maar met de huidige prijzen is 4gb niet gek.

Geen één pc is over 5jaar nog bij
Muziek, films, office en internet zal ook dan h.w.s nog prima gaan.
De nieuwste games van over 5 jaar vast niet. Wel de games van nu.
dat blijft natuurlijk wel koffiedik kijken:)
 
er zitten twee dvi aansluitingen op de kaart en met een adapter ook een vga aansluiting

de fansspseed is w.s. regelbaar met rivatuner

Ik zou gewoon de 32bit versie nemen en voor film en geluid heb je de premium versie nodig.
In jou geval is 2gb geheugen al genoeg,maar met de huidige prijzen is 4gb niet gek.

Geen één pc is over 5jaar nog bij
Muziek, films, office en internet zal ook dan h.w.s nog prima gaan.
De nieuwste games van over 5 jaar vast niet. Wel de games van nu.
dat blijft natuurlijk wel koffiedik kijken:)

mmh beetje raar van alternate dat dan zeggen dat er geen aansluiting beschikbaar is terwijl het er wel is...

oke en wat raad jij aan, want die 2x8800GS met XFX nF680iLT moederbord ziet er ook wel aantrekkelijk uit, of is het moederbord wat ik nu heb/wil beter? ( ja ik zag hem, was nog aan het typen toen je poste:p)

ja en anders kan je ook nog de 2gb extra er nog uit halen om in een andere pc ze zetten of is dat een beetje te creatief:p

ja dat is inderdaad waar, maar ik bedoel dat ik dan nog wel een beetje kan mee draaien, niet dat ik niks meer heb aan de pc. want de pc die ik nu heb heb ik 2 jaar en die kan nu zeg maar helemaal niks meer is dat nou ook weer niet de beste maarja mijn buget was toen nog niet zo groot
 
Laatst bewerkt:
Het gigabyte bord is wat luxer en heeft een wat moderner chipset met een hogere FSB ondersteuning van 1600mhz
Dat maakt voor jou niet zo heel veel uit. de 8400 heeft een FSB van 1333 en past op beide moederborden.

Het is qua prijs een hele mooie aanbieding.

SLi heeft echter ook nadelen. nl twee lawaaiige fans, meer stroom verbruik en iets lastiger te configureren.
Daar komt bij dat je er weinig voordeel van hebt voor de resoluties die bij de monitor passen die jij noemt.
Die trekt één GS ook wel.
 
Het gigabyte bord is wat luxer en heeft een wat moderner chipset met een hogere FSB ondersteuning van 1600mhz
Dat maakt voor jou niet zo heel veel uit. de 8400 heeft een FSB van 1333 en past op beide moederborden.

Het is qua prijs een hele mooie aanbieding.

SLi heeft echter ook nadelen. nl twee lawaaiige fans, meer stroom verbruik en iets lastiger te configureren.
Daar komt bij dat je er weinig voordeel van hebt voor de resoluties die bij de monitor passen die jij noemt.
Die trekt één GS ook wel.

mmh, oke.... nu word de keuze wel weer moeilijker dus als je een betere monitor neemt heb meer aan de SLi en anders is het beter om de gigabyte te nemen?

ik ga nu slapen:p morgen weer een dag maar wel bedankt voor deze informatie! hebe er zeker wel wat aan!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan