mening over site gevaagd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

leofact

Redacteur
Lid geworden
10 feb 2007
Voor een kennis heb ik een site gemaakt.
De teksten zijn niet van mij, maar alle opbouwende kriktiek is welkom.
Alvast bedankt voor de reactie.
jlandmanmondhygienist.nl
Mvg Leo

even voorstellen aanklikken dan helemaal onderaan staat er tekst door elkaar licht grijs en roze.

verder voor mij een duidelijke site.:thumb:

Ik vind 'm d'r prima uitzien. Roze zou niet mij kleur zijn, maar da's een persoonlijke smaak.
Vooralsnog qua plaatsing 1 foutje op de site kunnen ontdekken.
Tweede 'hoofdtab' vanaf de homepage (de tab van Joyce) en op die pagina onderin staat de regel met daarin het tekstje over 'over opmerkingen' door de andere tekst heen.
Verder een heel mooie (professioneel) ogende site.

Sinds april 2010 ben ik mijn vrijgevestigde mondhygiënistpraktijk gestart aan de Heerenweg 36 op het Loo plein (t.o. wc ‘t Loo) in het hart van mijn woon- en geboorteplaats Heiloo.

De praktijk is gevestigd in het begin 2010 gemoderniseerde en centraal gelegen praktijkpand van tandarts T.A.C. Borst.

Kwaliteit, hygiëne, en een vriendelijke behandeling zijn belangrijke kernbegrippen in mijn praktijk.

Ik heb nog eens een paar minuten naar de tekst op de mainpage gekeken en heb daar (zoals je vroeg) een mening over:

ik vind het 'verkopen' / 'aanprijzen' van de praktijk (aangevuld met persoonlijke informatie van de zorgverlener) persoonlijk ietsje minder handig / passend. Zeker bij 'zorg' verleners zou het aanprijzen / verkopen van een dienst niet nodig (moeten) zijn. Het zou over kunnen komen als : 'ik heb nog geen klanten, maar doe er middels mijn website wel álles aan om klanten te verwerven, dus kom alsjeblieft naar mij toe.............'.

Misschien zie / ervaar ik dit helemaal verkeerd, maar dat zal dan mogelijk wel uit andere reacties blijken.
Als ik de tekst zou hebben gemaakt voor die hoofdpagina, dan zou die er ongeveer zo uitzien:

Mondhygiënistpraktijk Landman is sinds april 2010 gevestigd aan de Heerenweg 36 op het Loo plein.

De praktijk is gevestigd in het centraal gelegen pand van tandarts T.A.C. Borst.

Kwaliteit, hygiëne, en een vriendelijke behandeling zijn belangrijke kernbegrippen in de praktijk.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie snelle reacties.
De plaatsing is al aangepast en de tekstoverwegingen van gast0225 neem ik zeker mee.

MNv Leo

Beste Leo,
Het ziet er niet slecht uit. Eigenlijk best wel mooi.
Als je van plan bent om dit vaker te doen (websites maken)
dan zou ik me wel wat meer verdiepen in de techniek er achter.

Het uiterlijk is goed (tenzij je een bloedhekel aan roze hebt).
Maar onder de motorkap schort het nog wel aan het een en ander.
In grote lijnen:
  • Je gebruikt javascript voor essentiële functies, bijvoorbeeld voor het menu. Als javascript wordt uitgeschakeld is meteen je menu onbruikbaar. Javascript nooit gebruiken voor "must have"-functionaliteiten, alleen voor "nice to have"-opleuken.
  • Hetzelfde geldt voor het gebruik van images: je gebruikt images in plaats van tekst op plekken waar dat een groot nadeel heeft, namelijk in de header en in het menu.
  • Hier en daar is je html-code niet doordacht of overbodig uitgebreid; ik vermoed dat dit ligt aan het programma waarmee je dit gemaakt hebt.
  • Hetzelfde geldt voor de opmaak: te veel inline style-atributen en geen externe stylesheet.

Ik denk dat je goed gevoel hebt voor het 'plaatje'.
Als je dit vaker doet zou verdiepen in de techniek een groot pluspunt zijn.

Wie is er verantwoordelijk voor de tekst.
Het is weliswaar goed nederlands maar ook daar mag nog wat aan geschaafd worden. Naar mijn mening te veel bijvoeglijke naamwoorden ("werkzaam geweest in meerdere gerenommeerde middelgrote algemene tandartspraktijken" ) en hier en daar een beetje te formeel of te afstandelijk.

Beste Tecsman,
Bedankt voor je reactie.
De site is gemaakt in expression web en van de grond af aan. Dus niet aan de hand van een template.
Het programma neemt een hoop werk uit handen, maar gebruikt veel inline styles bij lokale aanpassingen.
Handmatig is ar al veel aan de code aangepast, waardoor de Css en de HTML wel valide is (ir is overigens wel een externe stylesheet)
Daarom ziet de sitte er in alle moderne browsers hetzelfde uit.
Bij een volgende site is het een overweging om alles met de hand te doen, maar ook aardig wat meer werk.
Het javascript probleem is ondervangen, doordat er gewone navigatielinks aan de images zijn gekoppeld.
De tekst moet nog een serieus onder de loep worden genomen.
Nogmaals bedankt voor de tips hierover.
Groeten Leo

Laatst bewerkt:
Een frisse duidelijke website ... Meer kan ik er niet van maken ;)

Bedankt,
Prettig om te lezen dat d basis van de site in ieder geval goed overkomt (afhankelijk van je kleuren smaak:))
Mvg Leo

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat rozige is niet echt mijn smaak, maar past wel weer bij het onderwerp van je website, dus is er spreekwoordelijk gezien nog geen man of vrouw over boord ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan