Mening van een derde

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Luuk,
MegaUpload zegt momenteel: "Het bestand dat u probeert te downloaden is tijdelijk niet beschikbaar. Probeer het later opnieuw."

Los daarvan denk ik dat het als "derde" erg moeilijk is hier een gefundeerde mening over te hebben, omdat we elk referentiekader missen:
  • Het maakt nogal verschil of het bv. een opdracht was in klas 3 van een havo, of studiejaar 2 van een hbo (en de studierichting daarin!).
  • Er hangt ook veel af van de precieze omschrijving van de opdracht. Misschien heb je heel veel tijd & moeite gestopt in een bepaald detail van de opdracht (de grafics bv.), en is dat nauwelijks meegerekend bij het totaal van de waardering. Dat kan terecht of onterecht zijn (bv. "iets geleverd wat niet gevraagd werd; maar wat wel gevraagd werd, is nu ook weer niet zo op een niveau boven 7 afgeleverd"), maar valt van buiten af niet te zeggen.
  • Misschien was "flash in 2 weken" wel erg hoog gegrepen t.o.v. de opdracht.
  • Heeft de docent in jouw ogen aan andere werkstukken van studiegenoten wel correcte cijfers toegekend, of werd iedereen nogal laag getaxeerd?
  • Heeft de docent een motivatie gegeven van zijn beoordeling? Zou ik zeker eerst vragen als dat niet het geval is! Anders valt zijn/haar beslissing ook niet aan te vechten.
Want er zou van alles aan de hand kunnen zijn, zowel "objectief" als "subjectief" gezien. Bv. ook nog: de docent is zelf niet bedreven in flash, en weet niet wat het is om iets in 2 weken op te hoesten ("objectief"); of: de docent is juist heel erg bedreven in flash, en kan zich niet meer voorstellen hoe het is om daar net mee te beginnen ("subjectief"); of de docent houdt niet van flash en/of games ("subjectief"). Enzovoorts!

Hoe dan ook, de docent is het "bevoegd gezag": en al was ik de koningin die het advies gaf er een 8,5 aan toe te kennen, de docent hoeft zich daar weinig van aan te trekken. En of de docent er rekening mee zou houden als je zegt "CSShunter en nog 40 anderen van het helpmij-forum vinden het ook", is nog maar de vraag. Hij/zij kent mij niet, en kan mijn oordeel niet op waarde schatten.
Je zal het dus van de kracht van de argumenten moeten hebben die je naar voren brengt, als je de strijd aanbindt.

Tenslotte kan ik me je teleurstelling na 2 weken buffelen goed voorstellen. Maar ik zou ook (na een nachtje slapen) overwegen of het wel de tijd & moeite waard is om de docent op andere gedachten te willen brengen, al of niet met behulp van anderen. Je zou ook even kunnen slikken, genoegen nemen met de 7, en je tijd & moeite in andere dingen stoppen.
Onder het motto "Het is mooi weer buiten!" :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Laatst bewerkt:
Hoi Luuk,
MegaUpload zegt momenteel: "Het bestand dat u probeert te downloaden is tijdelijk niet beschikbaar. Probeer het later opnieuw."

Los daarvan denk ik dat het als "derde" erg moeilijk is hier een gefundeerde mening over te hebben, omdat we elk referentiekader missen:
  • Het maakt nogal verschil of het bv. een opdracht was in klas 3 van een havo, of studiejaar 2 van een hbo (en de studierichting daarin!).
  • Er hangt ook veel af van de precieze omschrijving van de opdracht. Misschien heb je heel veel tijd & moeite gestopt in een bepaald detail van de opdracht, en is dat nauwelijks meegerekend bij het totaal van de waardering. Dat kan terecht of onterecht zijn (bv. "iets geleverd wat niet gevraagd werd; maar wat wel gevraagd werd, is nu ook weer niet zo op een niveau boven 7 afgeleverd"), maar valt van buiten af niet te zeggen.
  • Misschien was "flash in 2 weken" wel erg hoog gegrepen t.o.v. de opdracht.
  • Heeft de docent in jouw ogen aan andere werkstukken van studiegenoten wel correcte cijfers toegekend, of werd iedereen nogal laag getaxeerd?
  • Heeft de docent een motivatie gegeven van zijn beoordeling? Zou ik zeker eerst vragen als dat niet het geval is! Anders valt zijn/haar beslissing ook niet aan te vechten.
Want er zou van alles aan de hand kunnen zijn, zowel "objectief" als "subjectief" gezien. Bv. ook nog: de docent is zelf niet bedreven in flash, en weet niet wat het is om iets in 2 weken op te hoesten ("objectief"); of: de docent is juist heel erg bedreven in flash, en kan zich niet meer voorstellen hoe het is om daar net mee te beginnen ("subjectief"); of de docent houdt niet van flash en/of games ("subjectief"). Enzovoorts!

Hoe dan ook, de docent is het "bevoegd gezag": en al was ik de koningin die het advies gaf er een 8,5 aan toe te kennen, de docent hoeft zich daar weinig van aan te trekken. En of de docent er rekening mee zou houden als je zegt "CSShunter en nog 40 anderen van het helpmij-forum vinden het ook", is nog maar de vraag. Hij/zij kent mij niet, en kan mijn oordeel niet op waarde schatten.
Je zal het dus van de kracht van de argumenten moeten hebben die je naar voren brengt, als je de strijd aanbindt.

Tenslotte kan ik me je teleurstelling na 2 weken buffelen goed voorstellen. Maar ik zou ook (na een nachtje slapen) overwegen of het wel de tijd & moeite waard is om de docent op andere gedachten te willen brengen, al of niet met behulp van anderen. Je zou ook even kunnen slikken, genoegen nemen met de 7, en je tijd & moeite in andere dingen stoppen.
Onder het motto "Het is mooi weer buiten!" :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Bedankt voor de reactie!

Ik had niet door dat de link niet werkte, vandaar dat ik nu de post stukje bij stukje ga editen met meer informatie en met een werkende link.

Nogmaals bedankt.

Groeten,

Luuk
 
Hoi Luuk,
Hé, ik zie opeens dat gisteren om 18:50 het probleem is opgelost.
Ben wel nieuwsgierig: wat is er uit gekomen?

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Ik heb besloten geen problemen op mijn hals te halen en genoegen te nemen met een 7 ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan