meningen over de Medion Titanium 8083 (complete PC) van de Aldi gevraagd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mirandaonline

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2003
Ik ben erg nieuwsgierig naar de meeningen van gebruikers die 24 maart j.l. een Medion Titanium MD 8083 hebben gekocht. (complete PC)

Is het apparaat stil? (ventilator)

Hoe zit dat met het geluid van de DVD recoder?

Is er ergens een DVD-Recoder test te vinden?

Komt er geen stof in de openingen aan de zijkant?

Nog op of aanmerkingen op het gehele apparaat?

Please, let me know?!

Vind ik wel

Welk geluid bedoel je?

Heb ik nergens kunnen vinden, DVD waar ik een back up van heb gemaakt, doet het (finding Nemo)

Niet dat ik gemerkt heb, over een jaar mischien een antwoord op

Vind hem wat goedkoop uiterlijk hebben en erg geplastificeerd.

Groeten Oossie

Het geluid van zowel de DVD-recorder als de DVD-speler, maar ook die van de ventilator(en).

Is het een normale kast zodat die misschien is onder te brengen in een stevigere behuizing?

Waar ik ook erg nieuwsgierig naar ben is of de DVD-recoder en DVD-speler makkelijk te vervangen zijn en ook of het laatjes of instekers zijn.

Wil je hem nog kopen dan Miranda? Meestal zijn die dingen zo weg... Maar ik heb de voorloper, de 8080. Die heeft een iets kleinere harddisk en volgens mij een 4speed-brander i.p.v de 8speed die in de 8083 zit. Hij is vrij stil, zowel de computer als ook de dvd-recorder/speler. Je kan hem zo in de huiskamer zetten. En er zit 3 jaar garantie op dus ik weet niet of je zelf wel iets hoeft te vervangen!

Nee nu wilde ik hem nog (net) niet kopen, maar misschien wel bij een volgende aanbieding.

Wat mij tegen hield zijn onder andere mijn vragen, maar ook dat de DVD-Recoder nog erg in ontwikkeling is. Ik heb begrepen dat er van Plextor net één op de markt is die 16 speed aan kan. Medion zal zeker geen Plextor in hun systemen bouwen, maar naderhand volgen andere merken toch wel na enige tijd. (het mag best nog een jaartje duren)

Wat mij ook tegen hield was de snelheid voor het schrijven van CD-Roms, die wil ik minimaal op 40 speed hebben.

O ja, wat ik ook graag wil weten is of er een tweede harde schijf ingebouwd kan worden voor als ik later zou willen uitbreiden.

Enig idee waar ik testen kan vinden van DVD-Recoders voor in de computer?

Laatst bewerkt:
Waarom wil je op minstens 40speed branden? Om die paar minuutjes tijdwinst? Ik geloof dat er bij mij (8080)een pioneer-brander inzit en die kwam wel goed uit de test. Er is nog niet 1 dvdtje mislukt:D . Voor de prijs hoef je het niet te laten Miranda, voor de service ook niet. Bij mij ging na 2 dagen die videokaart vreemd doen, een paar dagen later stond de monteur al aan de deur om er een ander kaartje in te drukken!

M'n zus geniet er nu van, heb er een uurtje mee mogen spelen:)
De hardeschijf hoor je zowat niet, de processor koeling is een klein beetje luidruchtiger dan mijn zalmanCNPS7000A-Cu op laagste stand.(die is erg stil)
Voeding kan ik niet over oordelen.

Dvdrecoder is imo zowiezo een tijdelijke gadget omdat dual layer en hierna blu ray er aan gaan komen later dit jaar.
Stil vond ik de dvdspeler/recorder niet, maar wat wil je eiglijk als je de prijs in het achterhoofd houd.;) (mijn cdwriter en dvd speler maken meer herrie, dat dan weer wel...)
Muziek cd branden@nero duurde iets van 6 minuten(niet on the fly)

Stof? Nope volgensmij blaast ie naar buiten toe ipv naar binnen.

Deze snap ik niet: <
Is het een normale kast zodat die misschien is onder te brengen in een stevigere behuizing? >

Mbt tot de kast en spelers afkoppelen heb ik geen info.

probleem met geluid

Ik kocht ook een 8083 en zit met geluidsproblemen => ik heb een geluidsysteem DTT3500 van Cambridge SoundWorks => ik krijg er geen geluid uit.
Met de 2 meegeleverde boxen = oké.
Iemand ervaring hiermee?

Alvast bedankt

ik heb de pc gekocht op 24 maart (20min voor opening aldi reeds bende wachtende maar nog net bij de gelukkigen. Eens thuisgekomen wilde dat ding niet in windows gaan. heb eerst geprobeerd via recovery-cd (bijgeleverd) maar dat mislukte. XP herinstaleren ging, maar dan was ik meteen al de drivers en instellingen kwijt (recovery had de boel gewist!).

Enfin, gelukkig kon ik hem die zelfde namiddag nog wisselen met een ander uit een andere winkel.

Sindsdien geen probleem en geen klachten.

Heb al mijn gegevens van m'n oude PC overgezet via bijvoegen oude HD's en dus bijplaatse HD geen probleem.

Geplaatst door Mirandaonline
Ik ben erg nieuwsgierig naar de meeningen van gebruikers die 24 maart j.l. een Medion Titanium MD 8083 hebben gekocht. (complete PC)

Please, let me know?!

@MEDI,

Wat vond je van het volgende?

@EmAaErkA

Ik weet dat er meer zit aan te komen, maar ik vind 40 speed wat voor 2 minuten staat toch wel de minumale standaard. Ik heb begrepen dat de 16 speed DVD+/-Recoder inmiddels er al is en dat lijklt mij wel wat.

@................

Ik heb hier een Pioneer DVD-Speler die bij hoge snelheid een stofzuiger kan immiteren, maar die is al drie jaar oud. De cd/dvd moet er in gestopt worden i.p.v. via een laadje, misschien dat die herrie daardoor komt. Ik heb hier een plextor cd brander die ik nauwelijks hoor. Ook die is drie jaar oud en niet erg snel qua branden, (12/10/32A) maar qua lezen aardig wel. Misschien is dit een verkeerde vergelijking, maar dat hoor ik dan wel.

@temptation

Ik begreep hier dat de kast een beetje erg plastick is/aandoet, dus vraag mij af of bij vernieuwing ik de zelfde kast zou blijven gebruiken.

@..................

Nog ff een andere vraag:

De computer is voorzien van:

1 DVD recorder
1 DVD speler
1 hardeschijf

Is er in de kast nog ruimte voor een eventuele 2e hardeschijf? (Geloof mij, 200 GB krijg ik vol,
:D niet meteen natuurlijk, maar met een aantal jaar wel en dan zou ik nog graag willen uitbreiden.)

Er kunnen toch maximaal 4 ide apparaten worden aangesloten?

Laatst bewerkt:

@................

Ik heb hier een Pioneer DVD-Speler die bij hoge snelheid een stofzuiger kan immiteren, maar die is al drie jaar oud. De cd/dvd moet er in gestopt worden i.p.v. via een laadje, misschien dat die herrie daardoor komt. Ik heb hier een plextor cd brander die ik nauwelijks hoor. Ook die is drie jaar oud en niet erg snel qua branden, (12/10/32A) maar qua lezen aardig wel. Misschien is dit een verkeerde vergelijking, maar dat hoor ik dan wel.
(1)

@temptation

Ik begreep hier dat de kast een beetje erg plastick is/aandoet, dus vraag mij af of bij vernieuwing ik de zelfde kast zou blijven gebruiken.
(2)

@..................

Nog ff een andere vraag:

De computer is voorzien van:

1 DVD recorder
1 DVD speler
1 hardeschijf

Is er in de kast nog ruimte voor een eventuele 2e hardeschijf? (Geloof mij, 200 GB krijg ik vol,
:D niet meteen natuurlijk, maar met een aantal jaar wel en dan zou ik nog graag willen uitbreiden.)

Er kunnen toch maximaal 4 ide apparaten worden aangesloten?
(3)

1.Is moeilijk te vertellen denk ik, enige juiste methode zou mbv een geluidsmeter zijn. Aangezien ik die niet in bezit heb, kan ik wel zeggen dat ze imo kwa geluidsproduktie in de middenklasse vallen.

2.Mag misschien een beetje plastic aandoen(vind ik persoonlijk niet), maar hij is gewoon demontabel dus met vervangen/upgrade van spul zou het goed moeten komen.
Enige breekbare waar je denk ik op moet letten bij deze kast zijn de klepjes van de cd/dvd branders en het schuifje voor de input aan de voorzijde.
Wat betreft koeling is het geen perfecte kast, maar dat is de doelgroep ook niet van deze pc en zolang je niet gaat overklokken kun je er bv best een hardeschijf bij zetten.

3.Klop:) Er is nog een plek vrij op de 2de kanaal van het moederbord. Elke ATX pc kast bevat dacht ik standaard 2 ruimtes voor harddisk opslag. Zal raar zijn als het met deze niet zo zou zijn.

Hallo

Prijs /kwaliteit is meer dan goed....

Alle komponenten lijken mij de garantie periode van 3 jaar ruimschoots te halen .

Een hoge , net niet irritante fluittoon , komende v/d c.p.u. koeling is wel aanwezig.

Kun je volgens mij niet echt veel aandoen ,mits het toch een erg ruim bemeten "fan" is , en deze op een relatief traag toerental draait.

Er is nog ruimte voor 1 extra f.d.d. , flatcable is ook niet inclusief in de case.

2 lege p.c.i. sloten

Ruimte voor nog 1 i.d.e. h.d.d.

Peter

Een fan is dacht ik redelijk makkelijk te vervangen door een gekogellagerde versie, of gaat dat lastig worden?

Een fan is dacht ik redelijk makkelijk te vervangen door een gekogellagerde versie, of gaat dat lastig worden?

Ik denk niet dat dit zal helpen,(als je het koelsysteem in tact wilt laten)
de hoge toon(die imo wel irritant wordt bij langdurig gebruik) komt met enige zekerzeid van de luchtstroom die de koeler naast de buis aantrekt vanuit de kast.
Het is namelijk een een koelsysteem dat de lucht rechtsreekst naar buiten toe blaast aan de zijkant via een buis.
Dit zou je denk in principe kunnen vervangen door een goeie zalman of een andere goeie fan(zonder dit direct naar buiten blaas systeem), maar dan moet je wel de kasttemperatuur in de gaten gaan houden, zeker als je gaat gamen... een extra casefan zal dan niet overbodig worden vermoed ik.

Ik geef mijn eigen idee hier weer, als er andere meningen/ideeen/aanmerkingen zijn, share them plz.

Ik dacht meer aan het vervangen van de fan zelf door een erg stil type. Ik snap trouwens niet waarom ze het op deze mannier koelen, want volgens mij is medion de enige die dat zo doet.

Ik vind het wel jammer dat er erg veel overbodige software bij zit, dat maakt het toch weer een stuk duurder, want veel software heb ik al origineel in bezit en dan is het dus dubbel.

Kheb zelf een 8080XL (das de voorganger) echter gemod met een nieuw MB van Asus. Daar kan ik iets verder mee overclocken. Verder alles zelfde. de koeling werkte op het oude MB exact zelfde als op de 8083xl.

Over de kwaliteit en garantie van Medion niets dan goed. Uitstekende service aan huis. enige probleem dat ik wel had was de warmte ontwikkeling, met name door de 9800XL video kaart. Das bij de 9800XXL ongeveer gelijk. De kast is net iets te klein, maar groot genoeg om er een 2d HDD bij te plaatsen (wel warm hoor)

Op het Medionsux forum was heel veel over Aldi en de Medion's te vinden. Veel gebruikers daar met hun ervaringen. (das trouwens verhuist naar www.decibyte.nl)

Grz Zanzibar

Vraagje; hoe snel kan je CD's branden met die Aldi PC? (dus niet de nieuwere versies, ik wil graag deze weten).

• Pioneer MULTI-Standaard
DVD/CD-Brander
16 x DVD Rom

Maar CD snelheid vind ik niet. Dat is toch niet ook 16 x of wel?

IS wel een oud topic, maar vooruit. De versie waar mirandaonline het over heeft, heb ik hier thuis ook staan. De brandsnelheid van de CD is maximaal 40×, ruimschoots voldoende lijkt mij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan