meningsverschil virusscanner

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ansje
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ansje

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Met een kennis heb ik een meningsverschil over de looptijd van een virusscanner. Hij beweert dat als de datum verlopen is je de scanner nog kunt updaten. Het lijkt inderdaad als je bijvoorbeeld bij Norton na de verlopen datum gaat updaten, dat ie nog werkt. Wat gebeurd er dan precies? Worden de nieuwste antivirussen dan binnengehaald? Lijkt mij niet erg logisch omdat het dan onzin zou zijn om elk jaar een nieuwe te kopen.

Als je een virusscanner van iemand anders "leent", heb je dan de voledige updates? Men beweert namelijk ook dat als één persoon de updates heeft opgehaald een ander dat onder hetzelfde registratienummer niet nog een keer kan.

gr. Ans

Norton is nog prima te updaten, ook na een jaar, als je niet voor verlenging kiest. Bij mijn weten is het alleen zo dat Live update het niet meer doet, maar dat virusdefinties en andere updates nog gewoon binnen te halen zijn op de site van Symantec.

ik heb norton antivirus 2001 ( nederlands) en zowel ik als mijn beide zoons kunnen hem gewoon updaten.

p.s zelfs de buurman

Je krijgt alleen wel alleen allemaal irritante meldingen dat je subscription is verlopen en of je nieuwe wil kopen, etc etc kan soms best irri zijn.

opnieuw installeren werkt dan toch gewoon. Hoorde ook eens dat datum terugzetten van klok in windows hielp.

Ik gebruik zelf de visusscanner van Panda en dat is na een jaar echt afgelopen tenminste wat het updaten betreft. Het terugzetten van de klok helpt dan ook niet.
Maar die is dan ook niet echt duur (€ 14,--)

groetjes Ans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan