Mensen op mijn netwerk, beveiliging kansloos.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tommie128

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2008
Hallo,
Ik opende op een dag eens mijn McAfee, en keek naar Netwerk, ik heb thuis 3 PC's maar er staan ook b.v PC_VAN_MARIEKE en FERENES enzo tussen. Ik heb eerder geprobeerd te beveiligen, maar dan pakt windows het wachtwoord van mijn router niet, en andersom. Wat moet ik doen? ik kwam er pas echt achter toen ik bij het multispelerspel MTA de master-server list pas pakte na 9925 ms. Ik geloof dat deze mensen zelfs downloaden op mijn netwerk, waarvan ik al niet heel veel bandbreedte heb.:shocked:
is er een programma waarvan ik ze kan bannen/kicken van mijn netwerk??
(ik kreeg pas een melding van windows media player, dat FERENES een kodak 720 ofzo aansloot, en of ik mee wilde doen met kijken :shocked: als dit dus ook met mijn foto's gebeurt, staan mijn bestanden open? Daar ben ik niet zo blij mee. het gaat hier om een SpeedTouch 520 (ja ik weet het, hij is zeer oud) router.

ALSTUBLIEFT, HELP MIJ VOORDAT ZE NOG BESTANDEN VAN MIJN COMPUTER HALEN:shocked:

Ik kan helaas zo snel geen handleiding van de 520 vinden.
WPA beveiliging heeft in ieder geval de voorkeur.
Mogelijk dat alleen WEP lukt, let dan op het aantal tekens (bits)
Hier de uitleg voor een 780

Lukt het echt niet dan kun je MAC filtering inschakelen.
Het MAC adres is het adres van de netwerkadapter, ook wel fysiek adres genoemd
Je vind deze zo
(let wel op dat je het adres neemt van de draadloze adapter. Dus niet van de LAN adapter.)

Dit adres kun je toevoegen bij MAC filtering in de router. Andere netwerkadapters worden dan geweerd.
Niet bepaald 100% veilig, maar voldoende om Marieke en aanverwanten te weren van je netwerk.

mvg Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan