Mensen zitten op mijn internet!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

headshot28

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2009
hallo mensen.

ik ben er eindelijk achter en ik heb er eindelijk tijd voor om mijn internet te beveiligen...

onlangs heb ik een vraag gesteld aan een maat van mij over mijn internet waarom die nou zo traag loopt en toen vroeg hij of mijn internet beveiligd was en daarop antwoorde ik nee
toen zei hij dat er mischien mensen op mijn internet zaten..

nou ben ik via internet explorer in mijn ip adres gegaan en daar kon ik via de opties
een wachtwoord instellen.

maar...

toen ik erop ging zag ik dat 3 ''mensen'' op mijn internet zitten en is mijn vraag nu :

is dit legaal zo niet wat kan ik eraan doen??

alvast bedankt hoop zo snel mogelijk op een antwoord:thumb:

Volgens mij is dat niet legaal, en wat je er aan kan doen is je draadloze verbinding beveiligen!
Je kan een en ander instellen in je draadloze modem, zie hiervoor de gebruiksaanwijzing van je modem.

welk merk en type router....

hey

ik heb een thomson speedtouch dat is alleen de modem ik heb geen router

wat ik nou eigenlijk bedoel met mijn vraag is ik weet hoe je het moet beveilgen maar kan ik hun niet opzoeken via de ''politie'' ofzo want die mensen die op mijn internet zitten weten nu wel wat mijn ip adres is en kunnen ze daarmee dingen downloaden op mijn ip?;)

ik heb een thomson speedtouch dat is alleen de modem ik heb geen router
Jouw speedtouch is een modem/router

Zodra jij je draadloze netwerk beveiligt kan niemand meer op jouw netwerk, tenzij ze jouw beveiligingssleutel hebben.

Aan de politie heb je nix, meeliften op andermans onbeveiligde netwerk is welliswaar illegaal, maar er is nog altijd iets als "eigen verantwoordelijkheid".

Gewoon je netwerk dichtspijkeren door je SSID te veranderen in een andere naam dan dat de fabriek erin gestopt heeft, SSID verbergen zodat niemand hem kan zien, WEP of WPA beveiliging instellen en in het ernstigste geval nog MAC-filtering aanzetten. Daarmee geef je per netwerkapparaat (pc, laptop, Nintendo DS......) aan of die op jouw netwerk mogen of niet.

:thumb:ok bedankt heb hem nu beveiligd maar kunnen ze nou iets met mijn ip doen?

nee

ps,
verander ook het standaard wachtwoord van je router...

Als je je wachtwoord van de router wijzigt, zet dit dan in het boekje van de router !!!!.

Als je het ergens anders opschrijft, of je denkt: mwah, dat onthou ik wel, geheid dat je het straks niet meer weet. :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan