• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

menu aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

janus1janus1

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2005
met onderstaande code voeg ik een opdracht toe aan het (Rechtermuisknop)menu in exel.

Application.OnKey "^{x}", "ModPlannenX.plannen"

Set NieuweOptie = Application.CommandBars("Cell").Controls.Add

With NieuweOptie
.Caption = "Plannen"
.OnAction = "ModPlannenX.plannen"
End With

Kan iemand mij vertellen hoe ik deze regel in dit menu weer kan verwijderen.
bij voorbaat dank

Beste Luc

Alvast bedankt maar voordat ik het probeer zou ik het volgende willen weten.
Haal je met deze opdracht alle menuregels weg of alleen de regels die zelf aangemaakt zijn. Als de regels knippen en plakken etc ook verdwijnen hoe moet ik die dan weer aanmaken?
Als je meerdere regels aangemaakt hebt is het dan ook mogelijk om een regel te verwijderen?

Janus

Met die code herstel je die snelmenu terug in z'n oorspronkelijke toestand. Alle zelfgemaakte menu's verdwijnen dus... maar niet de originele van Excel.

Zo het je interesseert, ik heb een invoegtoepassing, waarmee je makkelijk de naam van de werkbalken kan achterhalen + de werkbalken in z'n oorspronkelijke toestand kan herstellen.

http://users.skynet.be/onderland/Excel.htm#Addins
14-CommandBars_Info

Zeer handig voor als je zelf begint te programmeren. Ook handig voor zoals bij jou, indien je door een beetje prutsen enkele menubalken om zeep helpt, dit snel te herstellen (Bij het programmeren, kom ik het ook wel 's tegen dat plots één of andere menubalk plots 10 x dezelfde button heeft)

Luc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan