menu bediening bluray vanaf hd naar lg smart tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

johan79

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2007
hallo,

als ik een bluray film op mijn externe hd heb staan wil ik die bekijken op mijn smart tv.
nu heb ik dat allemaal voor mekaar.
alleen moet ik nu de film afspelen door dat in de bluray menu aan te klikken.
maar nu doet ie het niet, wie kan me hier mee helpen.

gr. johan

Met welke software probeer je de BR af te spelen of anders gevraagd, zit de hdd rechtstreeks op de TV aangesloten of is de hdd middels de pc en een verbinding tussen de pc en de TV verbonden. (vermoedelijk een hdmi verbinding -gelet op je andere topic ;) :D - )

Mocht het zo zijn dat de externe hdd rechtstreeks op de TV is aangesloten, dan vind je in de handleiding (ja, daar is 'ie weer -net zoals in je andere topic- : het woord handleiding) van je TV, welke bestanden afkomstig van een externe bron, rechtstreeks op het ding kunnen worden afgespeeld.

Laatst bewerkt:
De vraag is ook wat je bedoeld met een Blu-ray film. Een Blu-ray disk bestaat net zoals een echte DVD layout uit meerdere mappen en bestanden. In het geval van een Blu-ray zijn dat de mappen BDMV, PLAYLIST, CLIPINF, STREAM, AUXDATA en BACKUP waarbij de map STREAM de uiteindelijk af te spelen bestanden bevat zoals bijvoorbeeld 000000.m2ts, 000001.m2ts en 000002.m2ts, waarbij het grootste bestand over het algemeen de complete film is. De film kan echter ook verdeeld zijn over meerdere van die bestanden.

Wanneer je deze Blu-ray layout op je externe harddisk hebt staan zal de TV het niet kunnen afspelen zoals een echte Blu-ray speler dat doet. Je zult dus niet het menu van die layout kunnen gebruiken. Wel kun je bladeren naar die STREAM map en proberen die *.m2ts bestanden af te spelen. Of dat lukt is afhankelijk van wat de TV ondersteund en die informatie kun je, zoals gast0225 al opmerkte, in de handleiding van de TV vinden.

Hetzelfde geldt voor diezelfde layout wanneer deze in 1 .iso bestand zit.

Wat ik in een dergelijk geval doe, is de juiste bestanden vinden die tezamen de film vormen, door ze 1 voor 1 te bekijken met de VLC Media Player:
http://www.videolan.org/vlc/

Als het gaat om 1 ISO bestand met een Blu-Ray layout kun je deze eerst mounten. Windows 8 doet dat automatisch als je dubbelklikt op dat .iso bestand. Voor een eerdere versie van Windows kun je daarvoor o.a. Daemon Tools Lite gebruiken:
http://www.deamon-tools.nl/?D=4

De gevonden film kan 1 bestand zijn, maar ook verdeeld zijn over meerdere bestanden. Deze converteer ik dan naar 1 MKV bestand met de juiste audio en ondertiteling en die kan door de meeste TV's tegenwoordig wel worden afgespeeld.

Voor die conversie gebruik ik de Freemake Video Converter:
http://www.freemake.com/nl/free_video_converter/

Zo zal het duidelijk zijn dat de opmerking "ik heb een Blu-ray film" lang niet de informatie biedt die nodig is om uit te leggen wat je moet doen om deze vanaf je harddisk op je TV af te spelen. Daarnaast zijn er meerdere mogelijkheden dan hetgeen ik hierboven heb beschreven.

E.e.a. is ook weer afhankelijk van waar de externe harddisk aan hangt. Dat kan aan de TV zijn of aan je PC (Laptop), aan je router, aan een NAS of op een netwerk Media Player. Daarbij is dan ook weer belangrijk te weten hoe je het af te spelen bestand naar je TV krijgt en hoe je TV is aangesloten op je netwerk. Dat kan zijn met een UTP netwerkkabel, via WIFI, rechtstreeks via HDMI op je PC of laptop of aan een hardware netwerk Media Player.

Zo zie je maar, er komen veel vragen kijken bij de "simpele" vraag die je stelde.

Laatst bewerkt:
bedankt voor de informatie.

het is dus een gedownloade film die op een netwerk harde schijf is aangesloten.
de tv is van lg en is een model van dit jaar.
alles is met kabel aangesloten.

ik zal even kijken of ik verder via de tv kan gaan bladeren en dan wat meer info kan vinden

99,9% kans dat het niet kan. Er zijn m.i. zelfs helemaal geen TV's die een gedownloade BR rechtstreeks vanaf een hdd kunnen afspelen (maar ik laat mij op dit punt graag corrigeren)
Je opmerking dat alles met kabel is aangesloten zegt vrij weinig. HDMI, Coax / optisch, USB, UTP, Scart, etc. etc. is allemaal "met kabel aangesloten".

Laatst bewerkt:
De TV zal het inderdaad niet kunnen afspelen, maar er zijn wel manieren om toch die film zodanig te krijgen dat hij wel op de TV kan worden getoond. Bijvoorbeeld door de conversie zoals ik al beschreef, maar ook door de film van de PC of laptop te streamen naar de TV met bijvoorbeeld de VLC Player.

mmm ok.
dan gaan we toch weeer verder zoeken of een mediaplayer die 3d kan afspelen aanschaffen.
of alles omzetten, maar daar gaat wel veel tijd in zitten denk ik.

met kabel bedoelde ik het netwerk. zoals de tv en de schijf zeg maar. extra info mocht het ergens belangrijk voor zijn, vandaar

De TV zal het inderdaad niet kunnen afspelen, maar er zijn wel manieren om toch die film zodanig te krijgen dat hij wel op de TV kan worden getoond. Bijvoorbeeld door de conversie zoals ik al beschreef, maar ook door de film van de PC of laptop te streamen naar de TV met bijvoorbeeld de VLC Player.
Met dit laatste heb ik bijzonder slechte ervaringen, zeg maar gerust 100% slechte ervaringen. Ik heb de afgelopen 2 jaar zo'n 10x geprobeerd om met mijn payserver gedownloade BR films met de VLC af te spelen. Dit lukte in de meeste gevallen prima. Er ontstond echter 1 probleem : de ondertiteling werd niet, of per beeld 1/100 seconde vertoond en dus niet te lezen. Waar 'm dát in zit ben ik tot op heden nog niet achter gekomen.

Daarom maar de Matroska's, die zijn meer dan prima van kwaliteit, zeker als ze van Q&Q afkomstig zijn. ;)

Laatst bewerkt:
Ik heb er nog nooit problemen mee gehad maar moet ook toegeven dat ik maar heel weinig een echte Blu-rays download. Over het algemeen is het toch de MKV versie die ik ophaal, zowel voor 2D als 3D films. In het eerste geval heb ik inderdaad weleens een los SRT bestand gedownload om zelf te synchroniseren en daarna eventueel naar 3D subs te converteren.

Als hardware media player gebruik ik de Mede8er MED800X3D:
http://mede8er.eu/nl/index.php?d=800x3d

Voor de conversie van SRT naar 3D Subs gebruik ik 3DSubTitler:
http://www.videohelp.com/tools/3DSubtitler

Het afspelen van een BR met VLC is wat tricky maar doe ik als volgt:
Ga naar de map waar de BR mappen staan.
Kopieer het adres.
Kies in VLC voor het afspelen vanaf het klembord.

Zo gaat het meestal wel goed.

Laatst bewerkt:
ik hoef niet perse bluray te downloaden.
maar wil geen half sbs hebben.
dus dacht ik van als ik gewoon de disc download ia het altijd goed.
maar 3d is nieuw voor mij dus moet nog veel leren en ontdekken

Keep het daarom simple en download de Matroska versie van een film (MKV), de kans is in dat geval bij een wat moderner TV juist 99,9% dat je 'm wél af kunt spelen.

Die Half SBS bestanden werken prima. Zelf heb ik een 47 inch LG 3D TV en ik zie geen verschil in kwaliteit met Half SBS, Half OU of een 3D Blu-ray.

Wat gast0225 zegt, hou het simpel en download het liefst de MKV versie. Dan zijn ook de downloads veel kleiner dan een volledige Blu-ray. En het gaat om de film en niet om de menu's, toch?

Laatst bewerkt:
heb ook een lg van 47 inch
dean ga ik deze bestanden eens bekijken.
het gaat zeker niet om de menu, als het geluid maar goed is en de ondertiteling

bedankt voor de informatie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan