• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Menu in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

OnYourMind

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2007
Goede avond,

Ik heb een vraagje.
Ik zit in Informaticabeheer, en moet een eindwerk maken van zowel Acces als Excel.

Alles moet Menu gestuurd zijn, in Acces ken ik hoe je een menu moet maken maar, nu was mijn vraag of je ook in Excel een menu kan maken, dat als je op een bepaald knopje drukt, bv tabblad 2 opent, enz...

Kan iemand me helpen? :o

Optie 1 is om het bestaande menu uit te breiden met je eigen opties.
http://www.computertotaal.nl/web/show/id=815059/contentid=66743

Optie 2 je plaatst op het eerste tabblad aan aantal knoppen en daar koppel je macro's aan die bepaalde handelingen voor je uitvoeren. Het tabblad kun je dan nog aanpassen zodat het meer op een menu lijkt.

Via VBA zul je ook veel mogelijkheden hebben om eventueel een compleet menu te maken maar dan heb je wel VBA ervaring nodig.
Een voorbeeld: http://www.contextures.com/xlUserForm01.html

Het gebruik is wel anders in het voorbeeld maar je kunt knoppen plaatsen op een form dus kun je dit zo maken dat het een menu lijkt.

Zo niet dan denk ik dat Optie 1 of 2 het makkelijkste is.

Ja, maar is er niet gewoon een VBA code voor excel (voor command buttons)
zoals er die bestaan voor acces (docmd.openform "NaamFormulier") ?? :)

Ja, maar is er niet gewoon een VBA code voor excel (voor command buttons)
zoals er die bestaan voor acces (docmd.openform "NaamFormulier") ?? :)

Spijtig genoeg niet nee. Voor een menu met navigatie binnen een excel bestand heb je niet per definitie VBA code nodig. Je kan dan ook dan doen met hyperlinks te koppelen aan bv. een autovorm.

er is heel veel mogelijk in excel. schuim het forum maar even af met bijvoorbeeld 'toolbars' als zoekterm. als je meer informatie wil, moet je wel laten weten wat je al gedaan hebt. wij maken je eindwerk immers niet. we willen helpen waar je vast zit, maar dat kan alleen als je ons toont waar je vast zit. in VBA-excel kan je alvast zoeken op de term commandbar.

steven

mijn Zip bestand is meer dan 100kb.
Ik heb het simpel opgelost, gewoon een hyperlink gegeven naar elk tabblad.. een soort van menu'tje dus, erg simpel maar doeltreffend :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan