Menu items goed positioneren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PiesDescalzos

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2007
Hallo iedereen,

Ik heb een dropdownmenu gemaakt, en volgens mij werkt deze in de meest gangbare browsers (IE 8, FF, GoogleChrome).
Bij elke browser worden echter de menu-items verschillend gepositioneerd, terwijl ik ze natuurlijk gewoon allemaal naast elkaar wil hebben, zonder ruimte er tussen (en ook geen ruimte links over!). Weet iemand hoe ik hiervoor kan zorgen?
Dit is de link: http://siegfried.let.rug.nl/~s1784560/congres/index.htm. Alvast bedankt!

Groetjes,
PD

Alleen het onderhoudsboek staat bij mij op de volgende regels, voor de rest niet. Is dat wat je bedoelt?

Ja dat bedoel ik. Ik zou graag willen dat het allemaal op 1 lijn staat..zonder ruimte wit rechts of links. Ik heb ook al geprobeerd om de breedte van de blokjes flexibel te maken (dat het aanpast op de tekstbreedte), maar dan houdt je dus rechts een heel groot stuk wit over, en ik weet niet hoe je dat kunt opvullen..
En ook belangrijk is dat het in al die 3 browsers werkt!
Heeft iemand een idee?

De reden dat het op de volgende regel staat is dat hij te weinig ruimte heeft om het extra blok er naast te krijgen.
Als je de width op auto zet, kun je de div waarin het menu staat ook een achtergrond kleur geven.

bijvoorbeeld:

HTML:
<div id="menu">

</div>

Code:
#menu
{
    height: 30px;
    width: 100%;
    background-color: #kleur;
}

Bedankt voor de hulp. Er blijft rechts echter nog een ruimte van 3px over oid. Verder laat hij de menu-items wel naast elkaar zien in IE8, maar in Chrome en FF gaat het 'onderhoudsboek' weer op de regel er onder..

Aaah, de 3px heb ik al weggewerkt door de width op 800px te zetten (dat is de breedte van dat kader, het gecentreerde stuk).
In IE8 is hij nu helemaal vullend, de menubalk (in het kader dan). Alleen chrome en FF werken niet mee, is het beter dat ik de width verander in 700px oid, zodat hij beter in die andere 2 browsers werkt? Of een ander elementje dat ik moet aanpassen.. ?
Alvast bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan