Menu-items, welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Egel007

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2007
Beste forummers,

Ik ben bezig met een gamesite (voornamelijk over de Xbox/Xbox360), vandaar ook de naam xbox-unit, maar ik vind het indelen van de menubalken toch wel redelijk ingewikkeld.
Ik bedoel, ik zit werkelijk boordevol ideeën, maar of ze ook allemaal zo goed zijn?
Huidige ideeën:

• Nieuws
    Reviews
    Previews
    Releases
    Games
    Guides
    Forum
    Marketplace
    Achievements
    Cheats
    Videos
    Downloads
    Events

Daarom dan ook mijn vraag, wat vind JIJ belangrijk op een site over Xbox/Xbox360? Wat moet er van jou écht op een gamesite staan?

Bij voorbaat dank, natuurlijk!

misschien kun je wat dieper op de xbox in gaan,
hiermee bedoel ik; De binnenkant, upgraden, case modden, tuttorials voor bepaalde levels en dergelijken...

Succes :thumb:

Mvg, Remco

Ha, kijk, dát bedoel ik! Helemaal top!

Ik zat boordevol ideeën, maar daarop was ik niet gekomen. Bovendien kom je die items bijna nergens tegen, wel? Dus dat zit ook wel goed verder. Overigens heb ik tutorials voor levels enzo onder guides weggezet, en komen er ook nog walkthroughs (maar die staan erbij als je naar de betreffende games gaat). Of kan ik die ook beter los in het menu zetten?

Bedankt!:thumb:

Edit. Misschien ook tutorials voor bijvoorbeeld casemodden? En misschien een tutorial om je console om te bouwen (voor niet-illegale redenen)?

Laatst bewerkt:
Als het er heel veel worden zou ik zoiets doen:

Globale optie 1 (klikken om weer in te klappen)
- optie 1
- optie 2
- optie 3
...
Globale optie 2 (klikken om uit te klappen)
Globale optie 3 (klikken om uit te klappen)
...

Of zoiets:
Optie 1
Optie 2
Optie 3
More ... (klikken om alles te laten zien)

Dat is inderdaad een goed idee, indien het wat compacter moet worden.
Maar op dit moment heb ik de beschikking over 3 menubalken (gezien het design wat ik had getekend), waarbij normaal gesproken bovenaan in de 1e menubalk gekozen kan worden voor PC | Xbox | Playstation | Wii | DS | Blablabla.

Daar ben ik in dit geval van plan om dan de hardware kopjes van de Xbox in te proppen, gezien ik dat wat ik eerst had getekend toch niet nodig heb. En dan wil ik slechts een uitklapmenu met de keuze voor Xbox of Xbox 360 tutorials bijvoorbeeld.

Maar ik hou die optie wel in mijn achterhoofd, want ik ben er nog niet helemaal over uit, hoe ik het ga aanpakken.

xbox for dummies
(want ik heb geen idee wat xbox is)

ook interessant voor mij als niet-gamer zou zijn:
een indeling van games maken naar
-reactievermogen
-tactiek en strategie
-ontwikkeling (bijvoorbeeld Civilization)

Ikzelf ga nooit games spelen.
Die oorlogsgames vind ik niet boeiend.
Die Civilization achtige games durf ik niet aan, ik weet zeker dat ik in no-time verslaafd ben.

Games komen ook op de site, met de bijbehorende informatie (genre, ontwikkelaar, noem maar op) en natuurlijk kun je deze ook deze vinden met behulp van het selecteren van een genre.

Overigens lijkt me 'xbox for dummies' wat onnodig. Mijn gewenste site-doelgroep zijn gamers, en ik neem aan dat hun weten wat 'Xbox' is, gezien daar de complete site over gaat. Xbox is overigens een console, net als de Playstation en de Wii.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan