• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

menu kopiëren naar andere computer

• Onderwerp starter Onderwerp starter jdo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jdo

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2006
Hallo,

Ik heb een aangepast menu gemaakt waar opdrachtknoppen in staan die macro's uitvoeren. Is er een mogelijkheid om dit menu te kopieren naar een andere computer of moet ik dit opnieuw maken?

Alvast bedankt,
Jelle

Hoe bedoel je eigenlijk?
Zijn dat menus in excel zelf die je hebt aangepast met een macro?

Hallo Jean,

Neen, ik heb een menu gemaakt in excel met "aanpassen", dan "opdrachten", "nieuw menu" en daar dan "aangepaste menuopdrachten" in geplaatst. Aan deze menuopdrachten heb ik dan macro's gekoppelt om bijvoorbeld een bestand te openen. De macro's staan opgeslagen in persnlk.xls.

Groeten,
Jelle

Je kan wel die macro's kopieêren dacht ik.
Stuur eens een voorbeeldje door en dan kijk ik of het hier werkt.

Hallo Jean,

Bedoel je een voorbeeld van de persnlk.xls waar de macro's in staan?

Groeten
Jelle

Zie beschrijving :

Deze werkwijze heeft echter een groot nadeel: de wijzigingen aan het menu worden lokaal opgeslagen in een systeembestand (afhankelijk van de Excel versie 97, 2000, XP 0f 2003 heet dit bestand respectievelijk gebruikersnaam8.xlb, excel.xlb, excel10.xlb of excel11.xlb) en het is op deze manier niet mogelijk het aangepaste menu op andere PC’s te installeren.

De enige manier om dat wel te kunnen doen is door gebruik te maken van VBA (Zie Listing 1).

http://www.jkp-ads.com/Articles/DistributeMacro03NL.htm

Pierre

jdo zei:
Hallo Jean,

Bedoel je een voorbeeld van de persnlk.xls waar de macro's in staan?

Groeten
Jelle

Ja
Kan je die niet kopieëren op een cd en dan testen op een andere pc?

Hallo Jean,

De macro's werken want die heb ik al eens op een andere computer getest. Ik weet alleen niet hoe ik het menu zelf kan kopiërennaar de andere computer.

Groeten
Jelle

Die menu's kopieëren zal niet gaan denk ik.
Eens geprobeerd met een backup eventueel van alles van office maar ik dank dat dit geen oplossing is.
Ik blijf zoeken maar de kans is voor mij heel klein dat het lukt.

Wat je wel kan proberen is van alle bewerkingen van je menu aanpassingen in ene macro te zetten en deze nadien laten uitvoeren op die andere pc????

Hallo Jean,

Al bedankt voor de hulp.

Groeten
Jelle

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan