Menu link openen in zelfde venster

Status
Niet open voor verdere reacties.

ciwan12

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2012
Goeiedag allemaal,

ik heb een klein probleempje waar ik nog steeds geen oplossing voor kan vinden. Het probleem is het volgende

Ik ben begonnen met een html website en daarin heb ik een navigatie menu aangemaakt via een <ul> list. Elke <li> wil ik linken naar een andere html bestand zoals: "aanmelden" naar formulier.html. Ik heb target functie gebruikt, maar hij opent steeds in een nieuw venster.

Ik heb ook een verwijzing naar mijn stylesheet, ik weet niet of het daarmee te maken heeft.
Hier de HTML code:

<!DOCTYPE html><head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>Ecoliving</title>

<link href="css/stylesheet.css" rel="stylesheet" type="text/css">
</head>

<body>

<div id="container">
<div id="logo" </div>
<div id="menubalk" </div>
<ul id="menubalk">
<li> Home | </li>
<li> <a href="https://www.google.nl/" target="_self">Inloggen | </a> </li>
<li> <a href="#">Over Ecoliving | </a></li>
<li> <a href="Formulier.html" target="self"> Aanmelden|</a> </li>
<li> <a href="#"> Webshop | </a> </li>
<li> <a href="#"> Klantenservice | </a> </li>
<li> <a href="#"> Over ons | </a> </li>
<li> <a href="#"> Contact </a> </li>
</ul>
</div>
<div id="onder" </div>
<div id="balk" </div>

<div id="foto"</div>
<div id="footer">

</body>

</html>

CSS Code:

@charset "utf-8";
/* CSS Document */

body {font-family:Arial, Helvetica, sans-serif; font-size:12px;}

#container{
width:1000px; height:auto; margin:30px auto;}

#logo { padding:45px; padding-left:10px; padding-right:20px; width:auto; height:auto; ;background:url(../img/logo.png) no-repeat;}

#menubalk{ margin:40px auto ;width:1000px; height:200px; background:url(../img/menubalk.jpg) no-repeat;}

ul#menubalk{list-style:none ; padding-left:15px; padding-top:7px; display:block}

ul#menubalk li{ float:left; padding: 5px; padding-left: 5px ; padding-right:0px; font-family:Verdana, Geneva, sans-serif; font-size:18px; color: #FFF; font-weight:bold;}

#onder{ margin:-200px auto ;width:900px; height:100px; background: url(../img/menu%20test%20onder.png) no-repeat;}

#balk { margin-left:330px; padding:100px; padding-left:100px; padding-right:50px; background:url(../img/blauwe%20balk.png) no-repeat;}

#foto{ background:url(../img/foto.jpg) no-repeat; width:1000px; height:500px; margin-left:-420px;}

Ik zou dolblij en tevreden zijn als jullie me konden helpen.

Alvast hartelijk bedankt.

ik snap het probleem niet bij mij doet hij het gewoon je klikt op aanmelden en hij gaat naar formulier.html wat is dus het probleem?

Ik zou beginnen met de fouten uit je HTML halen.
<div id="logo" </div> moet bijvoorbeeld <div id="logo"> </div> zijn. Je hebt nogal veel van dat soort fouten in de HTML staan en dat kan onverwachte (browserafhankelijke) resultaten opleveren.

bedankt voor jullie antwoord

Ik vind vreemd dat het bij jou (assassinscreed3 ) wel werkt, wat zou er mis zijn bij mij als wij exact dezelfde codes gebruiken?

Ik heb de fouten eruit gehaald, maar nog steeds zonder positief resultaat helaas, kan hier zo boos om worden

Het kan natuurlijk ook aan je browserinstellingen liggen. Heb je de pagina al in verschillende browsers getest?

Ik heb het ook in internet explorer geprobeerd, maar dit geeft hetzelfde resultaat. Ik wil dat als ik op aanmelden klik, dat er mijn formulier wordt geopend op dezelfde pagina onder het menu.

Groet

Hoi ciwan12,
De titel van je vraag is "Menu link openen in zelfde venster", maar ik geloof dat hier sprake is van een misverstand.

1. Als ik het goed begrijp, wil je dus niet dat de formulier-pagina opent in hetzelfde venster of tabblad (en dus de oude pagina uit dat venster laat verdwijnen). - Dat gebeurt nu met de huidige code, en de browsers kunnen ook niet anders.

2. Je wilt dat de nieuwe pagina geopend wordt binnen dezelfde pagina die al aan staat (waarmee je dan automatisch ook binnen hetzelfde venster / tabblad blijft). - Dat kan niet met de huidige pagina-structuur, in geen enkele browser (welk target je ook opgeeft). Het kan wel op een andere manier (zelfs verschillende andere manieren).

Klopt het dat nummer 2 de bedoeling is?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Beste CSShunter,

Dat klopt helemaal. Ik heb volgens mij de oplossing gevonden. Ik heb de html codes van de menubalk e.d. in index.html ook geplaatst in formulier.html en dat werkt naar behoren. Echter krijg ik het formulier niet op de juiste positie. Via padding en margin wil het niet werken.

bedankt nog voor je antwoord

Groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan