Menu opent elke link in nieuwe pagina vóór de huidige

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bodeltje

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2001
Wie kan mij aub helpen.
Ik heb via internet een mooi menu gevonden en in Frontpage helemaal aangepast. Als ik echter een link aanklikt opent hij de nieuwe pagina als pagina vóór de oude, je ziet er dan dus 2.
Hoe kan ik dit oplossen. Hierbij de code:
HTML:
      <table onMouseover="over_effect(event,'outset')" onMouseout="over_effect(event,'solid')" onMousedown="over_effect(event,'inset')" onMouseup="over_effect(event,'outset')" style="background-color:#666666; border-left-style:groove; border-left-width:1px; border-right-style:solid; border-right-width:1px; border-top-style:groove; border-top-width:1px; border-bottom-style:solid; border-bottom-width:1px" width="123" bordercolor="#666666" height="50">

<tr><td width="100%" bgcolor="#808080" bordercolor="#343247">
	<p align="center">
	<font face="Andalus" color="#FFFFFF" size="4">Menu</font></td></tr>

<tr>
	<td width="130%" class="menulines" style="border-color: #343247" bordercolor="#343247" bgcolor="#666666" align="left"><font face="Andalus">
	<a target="_blank" href="index.htm" style="text-decoration: none; color: black"><font color="#FFFFFF">Home</font></a></font></td>
</tr>
<tr>
	<td width="130%" class="menulines" style="border-color: #343247" bordercolor="#343247" bgcolor="#666666" align="left">
	<font color="#FFFFFF" face="Andalus">
	<a target="_blank" href="Nieuws.htm" style="text-decoration: none; color: black">
	<font color="#FFFFFF">Nieuws</font></a></font></td>
</tr>
<tr>
	<td width="130%" class="menulines" style="border-color: #343247" bordercolor="#343247" bgcolor="#666666" align="left">
	<a target="_blank" href="Foto's%201.htm" style="text-decoration: none; color: black"><font color="#FFFFFF">Foto's 1</font></a></font></td>
</tr>
<tr>
	<a target="_blank" href="Foto's%202.htm" style="text-decoration: none; color: black"><font color="#FFFFFF">Foto's 2</font></a></font></td>
</tr>
<tr>
	<a target="_blank" href="Foto's%203.htm" style="text-decoration: none; color: black"><font color="#FFFFFF">Foto's 3</font></a></font></td>
</tr>
<tr>
	<a target="_blank" href="Paco.htm" style="text-decoration: none; color: black">
	<font color="#FFFFFF">Paco</font></a></font></td>
</tr>
<tr>
	<a target="_blank" href="Indy.htm" style="text-decoration: none; color: black">
	<font color="#FFFFFF">Indy</font></a></font></td>
</tr>
<tr>
	<a target="_blank" href="Luna%20en%20Loekie.htm" style="text-decoration: none; color: black"><font color="#FFFFFF">Luna 
	en Loekie</font></a></font></td>
</tr>
<tr>
	<a target="_blank" href="Overige%20dieren.htm" style="text-decoration: none; color: black"><font color="#FFFFFF">Overige 
	dieren</font></a></font></td>
</tr>
<tr>
	<a target="_blank" href="De%20Herder.htm" style="text-decoration: none; color: black"><font color="#FFFFFF">Herder</font></a></font></td>
</tr>
<tr>
	<a target="_blank" href="De%20Berner%20Sennen.htm" style="text-decoration: none; color: black"><font color="#FFFFFF">
	Berner Sennen</font></a></font></td>
</tr>
<tr>
	<a target="_blank" href="Memoriam.htm" style="text-decoration: none; color: black">
	<font color="#FFFFFF">Memoriam</font></a></font></td>
</tr>
<tr>
	<a target="_blank" href="Links.htm" style="text-decoration: none; color: black">
	<font color="#FFFFFF">Links</font></a></font></td>
</tr>
<tr>
	<a target="_blank" href="Plaatjes.htm" style="text-decoration: none; color: black">
	<font color="#FFFFFF">Plaatjes</font></a></font></td>
</tr>
<tr>
	<a target="_blank" href="Diversen.htm" style="text-decoration: none; color: black">
	<font color="#FFFFFF">Diversen</font></a></font></td>
</tr>
<tr>
	<a href="http://www.webhelpje.nl/gastenboek/gastenboek.php?name=Pacoman" style="text-decoration: none; color: black">
	<font color="#FFFFFF">Gastenboek</font></a></td>
</tr>
<tr>
	<a href="http://www.webhelpje.nl/mailform/mailform.php?name=Annelies" style="text-decoration: none; color: black">
	<font color="#FFFFFF">Contact</font></a></td>
</tr>

Laatst bewerkt door een moderator:
Hi,
In elk link item heb je target="_blank" staan, wat wil zeggen : begin op een nieuwe pagina.

Hier moet staan target="_self"

Hoe dit in frontpage moet weet ik niet maar het is vast een instelling die je kunt veranderen.

Volgens mij is het zelfs zo dat als je target helemaal niet gebruikt het default _self is.
grtz gerrit

Oww, oké dank je wel. Ik ga het veranderen en uitproberen !

Even later.....Yes, helemaal goed !!!!

Laatst bewerkt:
Sterker nog, 'target' bestaat volgens de laatste standaarden niet meer.

Sterker nog, 'target' bestaat volgens de laatste standaarden niet meer.

Kan je dan ook even posten wat de nieuwe methodes zijn om links in nieuwe vensters te openen ?
Dankje

Dat kan niet, het is niet de bedoeling dat jij gaat bepalen hoe een link opent. Dat is aan de gebruiker.

Er zijn wel work-arounds, maar het is beter je aan de standaarden te houden. Hoe het overigens precies zit is voor niemand echt duidelijk, maar het niet gebruiken lijkt de beste oplossing.

"bestaat niet" ??
Wel een beetje "ondoordachte" opmerking !

Als je in de broncode kijkt zie je het item vele malen staan.
Dreamweaver CS3 (toch niet zo'n hele oude) geeft de mogelijkheid het te gebruiken!

En ook je tweede opmerking klopt niet!
De maker van de pagina geeft middels deze code of er een nieuw window geopend moet worden of dat het huidige window gebruikt wordt

En wat maakt het uit, als de vragensteller zegt dat het werkt ??

grtz gerrit

:rolleyes:

Ik zou zeggen; Google eens naar 'target w3c'. Je zult lezen dat het in XHTML 1.0 niet wordt ondersteund, maar dat het wellicht weer terugkomt. Daarnaast denken sommige mensen dat je het met JavaScript (of DTD) moet oplossen, anderen laten de keus aan de client (zoals ik).

Verder; als jij het valide zijn van HTML ontleent aan het wel of niet voorkomen ervan in Dreamweaver, moet je nog een hoop leren.

Uiteraard, wat SvU zegt is waar, maar dit is meer iets voor het topic w3-valide code (die niet bestaat geloof ik). Zelf gebruik ik nooit target, maar dit meer omdat het niet nodig is voor websites die ik maak.
Het punt is echter wel dat zolang browsers het ondersteunen, veel mensen het gaan gebruiken (zo ook:tabellen voor opmaak, etc.). Je kan natuurlijk wel je website 100% valideren op xhtml, maar wie ziet het verschil (behalve mensen zoals wij dan)? Zolang het werkt, werkt het.

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan