Menu opstarten ook naar andere gebruikers

Status
Niet open voor verdere reacties.

JaapJvanVeen

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
Ik heb Windows 8.1 met alle wijzigingen geïnstalleerd.
Ik gebruik de Classic Shell in zijn oudste versie. Als ik via de startknop naar programma's ga dan zie ik daar ook het vakje 'opstarten'. Als hoofdgebruiker heb ik daar Thunderbird postprogramma en Palm agenda staan die dus bij het opstarten openen.

Wanneer ik nu voor een andere gebruiker op dezelfde machine een Windows account aan maak dan gaat die ook de kolom opstarten uitvoeren.
Haal ik bij die andere gebruiker dit automatisch opstarten weg dan is die ook bij de hoofdgebruiker weg!

Hoe richt ik Windows zo in dat wijzigingen bij de andere gebruiker geen gevolgen hebben voor de hoofdgebruiker en omgekeerd?
Jaap

Je moet deze map gebruiken om het per user te regelen:
%appdata%\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup

Stond bij mij op
Gebruikers/gebr1/roaming/application data/roaming/microsoft/windows/menu start/startscreen/programma's/opstarten
Voor de gast is een aparte reeks maar voor
gebr2 is er wel zo'n reeks maar die is leeg.
Reden voor verder onderzoek.
Bedankt ik weet nu in ieder geval waar ik verder moet zoeken.
Jaap

Opgelost!
Ik heb gebruiker 2 verwijderd, was van direct na de installatie van 8.1. Daarna heb ik een nieuwe gebruiker gedefinieerd. Die begon ook ook met de opstartprogramma's van de hoofdgebruiker. Deze opstartprogramma's verwijderd bij gebruiker 2, gewoon vanuit programma's. Nu bleven de opstartprogramma's van de hoofdgebruiker onaangetast.
Gezien de lange reeks van mappen in het voorgaande bericht neem ik aan dat dit tijdens de installatie van Windows 8.1 ontstaan is.
Dank voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan