Menu over tekst heen

Status
Niet open voor verdere reacties.

patjebond

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2008
Berichten
119
Geachte heren,

Hier was ik weer met mijn website die nu al een beetje verder is.

Nu is mijn vraag, ik heb mijn website even gratis gehost op http://boermawessel.comli.com/

Wanneer je over het horizontale menu gaat, zie je dat de submenu's achter de websitetekst verschijnt en daardoor ook voor een groot deel niet aanklikbaar is, mijn vraag is, hoe laat ik het menu OVER die tekst gaan?

Met vriendelijke groet,

P. Pennarts
 
Laatst bewerkt:
De Z-index van je menu hoger zetten dan je content. (in je CSS bestand)

Dus z-index li op bijv 1000
en je content (div) op z-index 1
 
Ik zie de z-index staan inderdaad, maar de div heb ik niet bijgevoegd aan mijn tekst, hoe doe ik dit?
 
Hoi patjebond,
Als ik in Firebug aan de css-regels toevoeg:
Code:
#hormenu ul {
   ...
   z-index: 2;
   }
is het al in orde.
Dan kunnen de overige 998 z-index nummers nog voor 998 andere lagen gebruikt worden. ;)

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Je bent fantastisch CSSHunter, harstikke bedankt!

Gr. Patrick

EDIT: Nu heb ik nog een enorm probleem, de website geeft hij in IE enorm aan en op een TFT-scherm gooit hij hem helemaal in de war. Enig idee hoe ik dit oplos?
 
Laatst bewerkt:
Hoi Patrick,
Oef, nee. :confused:
Het probleem is helaas, dat de site niet volgens de regelen de kunst is gemaakt: niet qua inrichting van de layout, en ook niet qua html-codering.
  • Als je de html-validator om zijn mening vraagt, blijkt deze zich dan ook danig te verslikken.
Analyseren wat er allemaal mis is, lijkt onbegonnen werk; een nieuwe opzet maken gaat waarschijnlijk vlugger.

Maar een paar dingen die me zo opvallen:
  • Het Doctype is incompleet, de xmlns-declaratie ontbreekt.
  • De codering houdt zich niet aan de voorwaarden voor dit Doctype.
  • De verplichte <meta> voor de charset ontbreekt.
  • Een <link ...> in de <head> mag niet met </link> eindigen.
  • Er worden elementen afgesloten die niet geopend waren.
  • Alles maar dan ook alles is absoluut gepositioneerd, waardoor er geen enkele flexibiliteit in de opmaak zit.
  • Het ontwerp is kennelijk gemaakt op een superbreed scherm, want zelfs op een resolutie van 1280*1024px komt er onderaan een forse link-rechts scrollbar: het past er allemaal in de breedte niet op. Bij kleinere schermen al helemaal niet.
  • Het dynamicdrive-menu aan de linkerkant is een draak van een ding, dat stamt uit de prehistorie (er wordt bv. gerept van IE4 = Internet Explorer 4!) en draait op javascript. Voor een mooi verticaal css-uitklapmenu is helemaal geen javascript nodig.
  • De vormgeving wordt met inline css-styles in de html-regels gemaakt, in plaats van met een van de html gescheiden stylesheet. Daardoor zijn o.a. site-brede aanpassingen niet te maken: op elke pagina zou het er apart in moeten; dat is vragen om problemen.
  • Er zitten float's in die niet goed zijn uitgemikt.
  • Bij het maken van de pagina zijn te grote stappen gemaakt: alles min of meer tegelijk, terwijl niet van boven naar beneden en van links naar rechts is gewerkt met voortdurend testen. Zodat nu pas problemen worden opgemerkt (die door de complexiteit in elkaar grijpen), ipv dat ze meteen werden hersteld en geen consequenties konden hebben voor de verdere bouw.
  • Enz. ...

Eigenlijk allemaal essentiële dingen. :rolleyes:
Om het goed te krijgen, zijn er niet even een paar kleine dingen nodig: ik ben bang dat de hele handel opnieuw gemaakt moet worden.
En in tegenstelling tot wat sommigen beweren: zelf een website bouwen kan je niet zomaar, het is een vak; en je moet redelijk precies weten waar je mee bezig bent.

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Haha, bedankt CSShunter. Zoals ik inderdaad al had aangegeven (Alhoewel, misschien niet in dit topic :confused:), ik ben een beginnend websitemaker, ben gevraagd om er een te creëren voor een bedrijf. Dan ga je natuurlijk verschillende menu's en dergelijke opzoeken en toepassen en dan weet je toch het een en ander niet of vergeet je tags weg te halen.

Toch bedankt voor de linkjes, ik ga eens even opnieuw beginnen en het een beetje te ordenen.

Groetjes,
Patrick
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan