Menu Snelstarten werkt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

F1Rules4Ever

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2004
Berichten
58
Hallo,
Ik heb een vreemd probleem.
Ik heb op mijn computer twee accounts. Mijn acccount en die van mijn vriendin.

Het volgende is er aan de hand bij het account van mijn vriendin.

Menu Snel starten kan ik via werkbalken activeren. Ik krijg dan netjes de mogelijkheid om naast "Start" een aantal snelkoppelingen te plaatsen. De snelkoppeling van Internet Explorer werkt prima. Echter alle andere snelkoppelingen werken niet. Ik krijg steeds de volgende melding: "Kan geen toegang tot het opgegeven apparaat, pad of bestand krijgen. Mogelijk hebt u geen toegangsmachtingingen voor het item" Met name dat de snelkoppeling "Bureaublad weergeven" niet werkt is natuurlijk knap irritant, maar ook Outlook Express, Office etc werken niet.

Mijn vriendin is lid van de groep Administrators net als ik.
Bij mij werkt alles prima.
Weet iemand wat er aan de hand is?
 
Hoi,

Vaag probleem.
Probeer eens het volgende:
Maar een nieuw account aan, pas verder niets aan, en activeer vervolgens de werkbalk snelstarten.
Als het nu wel goed gaat adviseer ik het account van je vriendin te verwijderen (maar niet haar gegevensmappen) en er voordien voor te zorgen dat haar data zijn geshared (je kunt ze dan overnemen in een nieuw account)
Gaat het onder de nieuwe account ook niet goed gaat, dan heb je een 'vetter' probleem.
Iemand anders kan over het oplossen hiervan je w.s. beter informeren. Het gaat om de standaardinstellingen die voor iedere nieuwe account worden ingesteld.
Deze moet je kunnen wijzigien, maar zelf weet ik niet hoe/waar.

Eerst maar eens mijn tip van die nieuwe account gebruiken .... ?
 
Hallo,

Ik heb net een nieuwe gebruiker aangemaakt. En bij deze gebruiker werkt alles prima :confused:
Dus het lijkt me een diepgaander probleem...... :evil:
 
Hoi,

Je hebt mijn tekst niet goed gelezen.
Er is juist géén diepgaander probleem, anders dan dat er iets met de account van je vriendin aan de hand is.
Als je het vervolg van mijn advies opvolgt, is het probleem zeer waarschijnlijk verder uit de wereld.
 
Hihi :eek: sorry idd niet goed gelezen.....
Dan maar een nieuwe account aanmaken en alle mappen en bestanden overzetten.....
Weet jij een manier waarop ik dat snel en eenvoudig kan doen? Of moet ik eerst al haar bestanden sharen?
 
Als je de nieuwe gebruiker ook de administratorrechten hebt gegeven, kan je in principe ook de inhoud van 'Mijn Documenten' over zetten naar de nieuwe gebruiker.

Wanneer je met Outlook Express werkt kan je, nadat je bij de nieuwe gebruiker de inloggevens hebt opgegeven en weer afgesloten, de inhoud van de betreffende map onder de 'Oude vriendin' overzetten naar die van de 'nieuwevriendingebruik(st)er.

Die 'oude gegevens-bestanden vind je:

C:\Documents en Settings\[username]\Local Settings\Application Data\Identities\{5E8F7875-3507-40BF-92EB-D25477E62602\Microsoft\Outlook Express

die kan je in dezelfde map zetten, maar dan onder de nieuwe username
 
oke thanks..... echter denk ik ook een richting te hebben wat het probleem kan zijn.
Ik mis namelijk een aantal mappen in Application Data..... zoals Identities, Internet Explorer ( daar zit namelijk ook Bureaublad weergeven in.....)
Ik denk dus dat dat ook het probleem is.... ik ga verder zoeken..... pffff :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan