Menu start klassieke menu start wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trustno1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
13 okt 2000
Ik heb gister windows vista opnieuw geinstalleerd en zie nu dat ik bij menu start alleen maar klassieke menu start zie staan. Normaal kan je daar kiezen tussen menu start en klassieke menu start. Weet iemand hoe dit mogelijk is en hoe je dit kan wijzigen?

Als je rechtermuistoets op start menu -> eigenschappen -> menu start klikt zie je daar alleen klassiek staan?

Ja dat klopt, dat probleem heb ik nog nooit gehad.

Heb je toevallig het Aero thema uitgezet?

Zo nee zit het denk ik in je register, kijk dan even in HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\
Explorer, naar de DWORD waarde NoSimpleStartMenu, die moet je op 0000000 zetten. Dat heb ik ook eens gehad bij een oude xp computer van een vriend.

Laatst bewerkt:
Bij themes heb ik alleen alleen windows vista theme en geen aero thema.
Als ik in mijn register kijk zie ik bij policies geen explorer, alleen attechments, nonenum en system staan.

Hey ik heb hetzelfde probleem.

Aero heb ik aan kunnen zetten. Dit kun je doen in "Kleur en vormgeving van venster" onder "persoonlijke instellingen".
Maar nu heb ik het aanstaan en kan ik nog niet kiezen. Ook staat bij mij NoSimpleMenu op 0000001.

Het lijkt er meer op dat die niet is mee geinstalleerd.
Weet iemand of ik hem ergens kan downloaden of van de cd kan halen?

Alvast bedankt,
Groeten Robin

Laatst bewerkt:
yay het is me gelukt.

Als je hier (HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\
Explorer) geen NoSimpleStartMenu hebt staan dan moet je die aanmaken met de waarde 0. Wel een DWORD.

Als je je computer dan opnieuw opstart dan kun je wel het menu kiezen :cool:.

Ik heb wel Aero aanstaan maar ik weet niet of dat van belang is volgens mij niet.

Groeten Robin

Ik heb de explorer toegevoegd en de regel NoSimpleStartMenu en de normale startmenu is weer terug :thumb: Bedankt voor jullie hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan