Menu werkt niet in google Chrome en Safari

Status
Niet open voor verdere reacties.

Benno Z

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2009
De laatste tijd krijg ik meldingen van klanten dat ze het menu niet kunnen aanklikken op mijn site. Erg vreemd, onder Internet Explorer en Firefox werkt het perfect, maar bij Chrome en Safari is het niet aanklikbaar. De fotobeeldbank werkt overigens wél perfect onder alle browsers, terwijl het hetzelfde menu is. Heeft iemand een idee waar ik dit moet zoeken?
Website: http://www.az-fotografie.nl

Je menu oogt als een flash menu terwijl het door javascript wordt gecreëerd? of heb ik dat fout doordat ik momenteel op mobiel internet zit en t-mobile je code bij mij anders weergeeft (wat soms het geval is!)

Het wordt inderdaad door Flash gegenereerd, maar ik heb dit niet zelf gemaakt. hoe dit intern wordt afgehandeld weet ik dus niet. De fotobeeldbank is aangeschaft en daar had ik de keus om een dergelijk flash menu bij te gebruiken. Ik heb ditzelfde menu gebruikt voor de homepage en de overige buttons.

Ik ben al dagen aan het zoeken maar ik heb geen idee hoe dit probleem opgelost kan worden.

Vermoedelijk gebruikt U een lastig Windows programma voor Uw website die niet volgens de regels is gemaakt.

Ook Linux gebruikers hebben er vaak problemen mee.
Het licht dus aan het programma waar U de website mee maakte en bij de goede kunt U zelf onder Windows 3.11 of andere oude nog Uw site lezen en bekijken.

Veel gratis of goedkope programma's zijn voor Windows XP geschreven en zelfs onder Vista krijg je soms al problemen.

Dus probeer eens een ander programma om Uw site te maken die wel aan de internationale standaard voldoet.

Kan dus ook een gratis programma met Flash zijn.

Deze site is gemaakt in Dreamweaver 8 en gevalideerd op http://validator.w3.org/ De enige fout die er in staat is dat ik bij de frameset het attribuut border gebruik, verder is alles okee.
Ook heb ik de site getest via alle gangbare browsers dmv http://browsershots.org/
Kortom, geen fouten in de bouw lijkt mij.....

Kunt U ook aangeven of ze de juiste versie testen want soms lopen ze achter of testen ze maar 1x een huidige en oudere niet.

Ik heb geen ervaring met deze pagina en zal nu gaan kijken of ik deze in plaats van meerdere browsers starten kan gebruiken.

Als Linux gebruiker ontbreekt die Int. Ex altijd...
dus bedankt voor die link, maar meestal zijn de lastige als Opera de boosdoener.
Ook oude Firefox en zelden Chroom.

Iemand nog een tip? Ik ben hier nu al dagen mee bezig maar kom er maar niet uit.

Een tweede probleem is overigens dat de onderkant van de site er af wordt gehaald in Chrome. De fotobeeldbank zou echter altijd volledig beeldschermvullend moeten zijn, deze staat zowel horizontaal als verticaal ingesteld op 100%. In alle overige browsers werkt dit wél zoals het hoort.....

Ik gebruik zelf Google Chrome naast Internet Explorer en bij mij werkt je site perfect,mooie site trouwens,waarom 't bij sommigen niet werkt weet ik ook niet ik denk dat ze hun plug-ins eens moeten updaten.

Sinds gisteren heb ik hem aan de praat gekregen in Google Chrome, een foutje in het flash-menu.......:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan