Menu zonder Access achtergrond

Status
Niet open voor verdere reacties.

roadrunner007

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2009
Hoe kan je de Access achtergrond uitschakelen? Ik heb gevonden hoe je bepaalde menu's in Access toevoegd en hoe je er bepaalde verwijderd dat is geen probleem.
Maar kan je ervoor zorgen dat enkel je op te starten formulier er door komt en niks meer.
Heb printscreen gemaakt van wat ik weg zou willen.
Kan dit??

ThksAccess achtergrond.jpg

Dat kan je uitschakelen in "opstarten"
Menu extra en dan opstarten

Als je de volgende regel opneemt in de opstartroutine van je startformulier, verberg je het Windows venster.
DoCmd.RunCommand acCmdAppMinimize
Wat je wel en niet wilt laten zien, kun je verder instellen in het menu <Extra>, <Opstarten>.

OctaFish

Als je de volgende regel opneemt in de opstartroutine van je startformulier, verberg je het Windows venster.
DoCmd.RunCommand acCmdAppMinimize

Als aanvulling op bovenstaande methode, is het ook belangrijk dat je de eigenschap "PopUp" van je formulieren in moet stellen op "Ja". Doe je dat niet, dan worden ze ook geminimized. ;)
Wat je wel en niet wilt laten zien, kun je verder instellen in het menu <Extra>, <Opstarten>.

Of dat zinvol is? Ik denk het niet, want dit heeft betrekking op de accessomgeving en die minimize je.

Dit is ook wel interessant voor mij.
Waar vind ik de opstartroutine?

oftewel: waar moet ik die regel precies invoeren en kan ik dit achteraf nog wijzigen als ik ooit weer wil sleutelen aan de database?

Je hebt waarschijnlijk een formulier ingesteld als standaardformulier waarmee je de db opstart. Dit open je in de Ontwerpmodus. Vervolgens ga je naar de formuliereigenschappen, en open je het tabblad <Gebeurtenissen>. Daar klik je op de knop achter de regel <Bij laden> en maak je een <Gebeurtenisprocedure>. En daar zet je de regel DoCmd.RunCommand acCmdAppMinimize.

en kan ik dit achteraf nog wijzigen als ik ooit weer wil sleutelen aan de database?

Ja dat kan. Open de database en houdt de "Shift" toets ingedrukt.

Ik heb het gevonden, maar het werkt niet zoals ik had verwacht.

Ik gebruik het schakelbord als begin formulier.
Ik had verwacht dat alleen het venster van het schakelbord getoont zou worden en de rest niet, echter dit is niet het geval.

Dat is anders wel de bedoeling... Waar staat de code? En wat heb je precies neergezet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan