Menu??

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker47

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2011
Hallo allemaal,

Ik heb met een css menu generator een menu gemaakt.
Als ik die in internet explorer bekijk ziet hij er zo uit: link
Hoe kan het
en in google chrome zo: link
Hoe kan het dat het menu in internet explorer het niet doet?

Groetjes,

Hoi Jon,
Nu de vraag nog.
Om precies te zijn: in Internet Explorer 7 doet het menu het wel, in IE8 en IE9 niet. In Chrome, Firefox, Opera en Safari wel. Waarom wel/niet?

O bibbers, waarschijnlijk zijn er wat dingen de mist in gegaan bij het plakken en knippen. De pagina heeft 129 html-fouten, zegt de html-validator.
Daar zou het wel eens mee te maken kunnen hebben ... :eek:

Het geval wil namelijk, dat alle browsers (en alle browser-versies) een eigen manier van automatische foutafhandeling hebben: die verschilt van browser tot browser, en van versie tot versie. Daarom doet de één het wel, en de ander niet.
  • Achtergrond: voor html en css bestaan wel vaste standaarden, voor foutafhandeling niet. Dat kan ook niet anders, want fouten en combinaties van fouten zijn voor een groot deel volstrekt onvoorspelbaar. Een aantal fouten kunnen browsers/browserversies soms wel corrigeren, maar andere niet.
In de categorie "hoofdzonden":
  • Op de homepage wordt in regel 64 van de broncode de </head> afgesloten, en begint de <body>.
  • Op regel 78 begint wéér een <head>, die op regel 80 wordt afgesloten, en gevolgd wordt door wéér een <body>.
  • Op regel 127 eindigt de </body> en op 128 de </html>: dat is dus het einde van de pagina, dan kan er niets meer volgen.
  • Daarna volgt echter op regel 129 een </div>, en begint op regel 133 vrolijk de <div> voor de rechterkolom.
  • In regel 134 op de voet gevolgd door ... een nieuwe <head> en op regel 217 door een nieuwe <body>.
Van dat soort dingen. Maar een webpagina hoort maar één hoofd en één lijf te hebben.

Het zou zomaar kunnen dat de IE's het wel gaan doen als de fouten er uit zijn. Want als IE7 het doet, zouden IE8 en IE9 het in principe ook moeten doen. Niet gegarandeerd, maar grote kans.

Succes!
Met vriendelijke groet,
CSShunter

wauw CSSHunter!!

Hier kan ik heel wat mee!
Ik ben heel wat fouten er uit aan het halen.
Het menu doet het nu in IE.
Ik heb nu nog 96 fouten, maar dat gaan er nóg minder worden!

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan