Menubalk en werkbalken niet tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Piels

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 apr 2008
Goedemorgen!

Ik heb een Database gemaakt waarin ik een aantal formulieren heb.
Nu wil ik dat de gebruiker geen enkele menubalk of werkbalk ziet of aan kan zetten.
Ik heb geprobeerd om een lege menubalk te maken en die te tonen. Dit werkt wel, maar dan heb ik lege grijze vakken en dat vind ik niet zo mooi.
Ik wil alleen de bovenste balk met de databasenaam en het kruisje om heel Access te sluiten en daaronder de formulieren.

Alvast dank!

Met vriendelijke groet,
Niels

Als je naar <Extra>, <Opstarten> gaat, kun je allerlei schermonderdelen aan of uitzetten, en bijvoorbeeld ook een standaardformulier openen bij de database. Je kunt bijna alles wel uitzetten, zodat een gebruiker alleen de standaardhandelingen kan doen.
Voor onderhoud aan een "gestripte" database, moet je de database openen met de <Shift> toets ingedrukt, want anders kun je zelf ook niet bij de menu's.

Michel

Hoi Michel,

Bedankt voor je reactie, maar daar kom ik er niet mee.
Ik kan daar een aantal dingen uit zetten en ook eigen menubalken plaatsen.
Op die wijze heb ik een lege menubalk kunnen plaatsen, maar zoals ik ik mijn vraag al schreef krijg ik dan grijze vlakken en dat vind ik niet mooi en zonde van de ruimte.

Misschien doe ik het wel verkeerd, maar dan hoor ik graag hoe jij het voor elkaar krijgt.

Gr. Niels

Laatst bewerkt:
Piels,

Ik heb geen idee of je de menu balk echt weg kan krijgen maar als je zelf een menu balk hebt kunnen maken dan kun je misschien ook de kleur ervan aanpassen. Denk aan Border color en Back color. Zet deze in de zelfde kleur als de "originele" menu balk

succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan