• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

menubalk in userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spiesse

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2011
Hallo forumisten,

bestaat een mogelijkheid om een menubalk in een userform actief te krijgen?
Ik zit met het gedacht om een bestand te 'verbeteren' met een menu (ik denk dan bv zoals bestand, bewerken, beeld, enz...)

Graag jullie meningen of suggesties

Groeten
spiesse

Laatst bewerkt door een moderator:
Je kunt zoveel knoppen in een userform zetten (met elke gewenste opmaak) als je zelf wil. Daarachter de opdracht die je wil laten uitvoeren (waaronder alle Excelopdrachten uit het lint).

Hallo snb,

dank voor je reply.
Nu is het zo dat ik al een heuse userform op de poten heb gezet, met koppelingen naar wordbestanden, automatisch printen, enzovoort enzovoort. Op zich loopt alles zoals het hoort.

Nu zit ik met pakweg 15 commandbuttons die ik zou willen groeperen in een menubalk. Dus: commandbuttons die rond MS word gaan, in een menuknop documenten plaatsen en dan de scripts voor de commandbuttons erbij... Commandbuttons die rond printen gaan dan groeperen onder een menu printen enz...

mss helpt dit meer?

Laatst bewerkt door een moderator:
Frankwannet, amicale begroeting mag niet meer? snb is iemand die me al vaak geholpen heeft...

In een userfrom is het gebruikelijk om met "tabs" te groeperen. Zie het multipage control.

ik heb via google gevonden hoe je een menubalk in een userform kan integreren. microsoft toolbox 6.0 of zoiets zorgt er voor dat dit mogelijk is. Heb al een menu-uitbreiding kunnen maken, maar nu nog de macro's koppelen aan de juiste menu-items... dat wordt nog even zoeken...

dag warm bakkertje :)

ik zit hier op pc van het werk maar kan blijkbaar geen zip-files bewaren en openen...

Heb je toevallig niet de excel file die je kan doorsturen?

Ik ben deze morgen al op deze site terechtgekomen en lijkt me wel interessant genoeg om es te bekijken.

Groeten,
Spiesse

bestand zou kunnen beschadigd zijn of op een server staan die niet reageert... aan wie ligt het? :)

toch al een verdienstelijke poging om me te helpen :)

try again, another way? :)

Bestand werkt normaal hier.
Stuur mij een PB en ik stuur het je via mail.

Is raar e... heb ook vaak dat een I/O fout zit in bestanden die ik download... Zou het aan het feit liggend dat ik met office 2010 werk?

kan ik mijn mailadres doorgeven via een gewone reply, of wordt deze geblokt door admins dan?

Geen probleem, (achterste voren of haken plaatsen), als je het bestand binnen hebt van Rudi, verwijder je je mailadres.
vb: Com.Gmail apestaartje HSV

Rudi is niet meer online.
Het is onderweg, kan jij je adres weer verwijderen. ;)

Laatst bewerkt:
dag snb,

deze lukt wel bij mij... toch iets raar e...

mag ik mss vragen of de optionbuttons een 'functie' hebben die gekoppeld zijn aan het menu?

Ik ga dit alleszins es bekijken! bedankt!

Die keuzerondjes staan er alleen maar ter illustratie.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan