• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Menuoverzicht Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bandit0

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2011
Hallo allemaal,

Misschien dat iemand mij kan helpen en naar het bijgesloten bestand wil kijken?
Wij werken op dit moment met verschillen bestanden in het magazijn en zouden dit graag doen vanuit een Menu overzicht, zoiets als in het tabblad Hoofdmenu.
Is het mogelijk dat als iemand dan bijvoorbeeld op de knop Uitgifte sleutels klikt en in dat bestand aan het werken is, dat indien er iemand anders het Hoofdmenu opend
het menuoverzicht te zien krijgt zonder de knop Uitgifte sleutels of dat deze een andere kleur krijgt en je er niet op kunt klikken omdat het bestand in gebruik is?
Hoor graag wat de mogelijkheden zijn.

Alvast bedankt,
Bandit

Bijlagen

Kijk eens of je hier iets mee kan.
Om het werkend te krijgen zul je eerst de bestandslocaties moeten aanpassen naar jouw situatie, in de codemodule van het Hoofdmenu-formulier. Daar vind je een achttal Constants, voor iedere knop een.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo Timshel,

Bedankt voor de reactie.
Heb het bestandslocaties aangepast maar ik krijg telkens de zelfde foutmelding.
Ik krijg namelijk een popup met dt er iets fout gaat.
Nadat ik op foutopsporing klik word onderstaande getoond, de regel in het rood hier is dan geel gearceerd;

Sub Knop2_BijKlikken()
Hoofdmenu.Show
End Sub

Groetjes,
Bandit

Kleine wijziging aangebracht in het document van Timshel. Het garandeert geen juiste werking maar zo kan je in ieder geval bekijken wat hij voor je heeft gemaakt.
Bekijk bijlage Menu test.xlsm

Waarschijnlijk zit er toch een typfout ergens in je bestandsverwijzingen, Bandit.
Dat luistert erg nauw in mijn oplossing.

Hoi Timshel,

Heb het al gevonden, was inderdaad een foutje van mijn kant.
het word nu wel goed opgestart.
Alleen als ik nu op een knop klik word het gekozen bestand op de achtergrond opgestart i.p.v. op de voorgrond.
Zou anders om moeten zijn.

Groetjes,
Fred

Dat is gek. Bij mij wordt het nieuw geopende bestand wel gelijk actief.
Je kunt overal waar nu
Code:
Hoofdmenu.Hide
staat, vervangen door
Code:
Thisworkbook.Close True
Dan wordt de werkmap Menu afgesloten.

Hoi Timshel,

Het resultaat blijft hetzelfde.
Ik even een de foutmelding die ik krijg (afbeelding van gemaakt) bijgesloten.
Misschien dat het jou wat meer zegt.

Groetjes,
Bandit

Bijlagen

Ik denk dat er iets bijzonders aan de hand is met de werkmap die je hier probeert te openen.
Zit er een wachtwoord op of zitten er verborgen werkbladen in o.i.d.?
Probeer het eens met een andere werkmap.

Het bestand dat ik probeer te openen heb ik inderdaad beveiligd met een wachtwoord.
Maar daar heb ik in de macro een regel opgenomen die zorgt dat het automatisch word geopend om te kunnen schrijven en als men klaar is weer word gesloten.

Kun je het bestand dat je probeert te openen eens plaatsen, of anders een uitgeklede versie ervan?

Het probleem begint er inderdaad mee dat Sleutels.xlsm op de achtergrond wordt geopend. Ik begrijp niet waarom dat gebeurt en heb er ook geen oplossing voor.
Ik heb de foutmelding kunnen reproduceren door in plaats van Workbooks.Open, Getobject te gebruiken. Dat commando is bedoeld om bestanden op de achtergrond te openen.
Het enige dat ik kan zeggen is dat het hopelijk op je werk-PC wel goed gaat.

Hoi Timshel

Bedankt voor je reactie, ga het later vandaag proberen en koppel het hier even terug.

Hoi Timshel,

Nog geen tijd gehad om het te proberen is erg druk op dit moment op mijn werk.
Zal wel volgende week worden.
Groetjes,
Bandit

Hallo allemaal,

Ik laat het onderwerp even voorbij gaan en zal het op opgelost zetten.
De reden hiervoor is omdat ik de komende weken even geen tijd heb om met het bestand bezig te zijn.

Toch bedankt allemaal,
Bandit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan