Beste helpers,
Sinds enkele dagen draai ik via XAMPP mijn website online op het internet. Maar nu leek het mij een idee om ook via me eigen server mijn eigen mail adressen aan te maken. Hierop stuitte ik uiteraard al snel op Mercury welke ondersteunt wordt door XAMPP zelf.
Nu ben ik aan het instellen gegaan en wil het mij niet geheel lukken.
Ik ben al wel zover dat ik externe mail kan ontvangen. Dus als ik via mijn hotmail een mailtje stuur naar mijn email adres wat draait via Mercury dan werkt het perfect. Als ik een mailtje stuur binnen de server zelf, dus mail adressen die via mijn mercury server draaien, werkt het ook perfect. Maar zodra ik een mail terug wil sturen naar mijn hotmail. Dan faalt het enorm.
Kortom: bericht ontvangen, geen probleem. Bericht sturen: groot probleem.
Poort 25 is gecontroleerd die staat wagenwijd open. Dus dat is het probleem niet. Voor de DNS gebruik ik opendns, moet ook geen probleem zijn lijkt mij.
Welke errors krijg ik? Nja, deze:
0:38:20: processing job MO001E24
Resolved MX for 'hotmail.com' to 65.54.188.72
Connecting to 65.54.188.126
Connection error.
Attempting connection to alternate, 65.55.92.152
Connection error on alternate.
Attempting connection to alternate, 65.54.188.110
Attempting connection to alternate, 65.54.188.72
(error log voor het mailen naar hotmail dus).
Het maakt helemaal niet uit naar welk externe email adres ik iets probeer te sturen.
Op internet al rond gezocht. Maar kan niks vinden. Stond wel ergens dat de queue map ontbrak. Deze heb ik inmiddels zelf aangemaakt. Voor dat probleem deed de server helemaal niks. Niet eens een poging tot versturen. Maar ook met deze map, stuurt Mercury me mailtjes niet weg.
Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn en hoe ik dit op kan lossen?
Sinds enkele dagen draai ik via XAMPP mijn website online op het internet. Maar nu leek het mij een idee om ook via me eigen server mijn eigen mail adressen aan te maken. Hierop stuitte ik uiteraard al snel op Mercury welke ondersteunt wordt door XAMPP zelf.
Nu ben ik aan het instellen gegaan en wil het mij niet geheel lukken.
Ik ben al wel zover dat ik externe mail kan ontvangen. Dus als ik via mijn hotmail een mailtje stuur naar mijn email adres wat draait via Mercury dan werkt het perfect. Als ik een mailtje stuur binnen de server zelf, dus mail adressen die via mijn mercury server draaien, werkt het ook perfect. Maar zodra ik een mail terug wil sturen naar mijn hotmail. Dan faalt het enorm.
Kortom: bericht ontvangen, geen probleem. Bericht sturen: groot probleem.
Poort 25 is gecontroleerd die staat wagenwijd open. Dus dat is het probleem niet. Voor de DNS gebruik ik opendns, moet ook geen probleem zijn lijkt mij.
Welke errors krijg ik? Nja, deze:
0:38:20: processing job MO001E24
Resolved MX for 'hotmail.com' to 65.54.188.72
Connecting to 65.54.188.126
Connection error.
Attempting connection to alternate, 65.55.92.152
Attempting connection to alternate, 65.54.188.110
Attempting connection to alternate, 65.54.188.72
(error log voor het mailen naar hotmail dus).
Het maakt helemaal niet uit naar welk externe email adres ik iets probeer te sturen.
Op internet al rond gezocht. Maar kan niks vinden. Stond wel ergens dat de queue map ontbrak. Deze heb ik inmiddels zelf aangemaakt. Voor dat probleem deed de server helemaal niks. Niet eens een poging tot versturen. Maar ook met deze map, stuurt Mercury me mailtjes niet weg.
Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn en hoe ik dit op kan lossen?