Mercury

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0692

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Haloa!!!!!!!!
Ik heb xampp geinstalleerd en daar zit mercury bij.
Weet iemand hoe je mercury moet configureren?
Kan je ook zelf een e-mail adres maken zonder domein, zoals: 'onzin@123.123.1.67' ?????
Ik heb geen goede documentatie gevonden want alles is in het engels en daar ben ik beroeoeoerd slecht in.(want ik ben nog 11 jaar oud)
Kan iemand mij helpen please???

wel, ik ben 4 jaar ouder en ken er bijna alles van.

eerst moet je een maildomein hebben, Mercury werkt eigenlijk alleen als mailserver (slaat enkel de emails op die naar een bepaald mailadres worden gezonden)

een domeinnaam kost niet veel (je kan er hebben voor 2 euro par jaar, maar als je het volledig pakket wilt (domeinnaam: voor sites, maildomein, ...) kan je al snel 10 euro per jaar kwijt zijn.

een maildomein, zoals jij zegt is wel mogelijk om te hebben, maar om zo iets te doen als particulier/amateur, is dat zeer veel werk, heel moeilijk en zeer gevaarlijk voor je pc.

als je wil kan ik wat info daarover opzoeken voor je.

een maildomein, zoals jij zegt is wel mogelijk om te hebben, maar om zo iets te doen als particulier/amateur, is dat zeer veel werk, heel moeilijk en zeer gevaarlijk voor je pc.

Waarom is dat dan gevaarlijk?

door bepaald soort mail te zenden, kunnen hackers gemakkelijk weten wat de open ports zijn (waardoor de mails worden binnengelaten naar je server). hierdoor kunnen ze een virus binnenlaten, en dan heb jij redelijk wat problemen.

hier kun je een NL pdf vinden waarin het volledig uitgelegd staat hoe je mercury moet configureren (is denk ik puntje 2)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan