merge plaatje uit Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

theo koeten

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2001
Ik heb in Excel een plaatje (bar code) en wil die koppelen in Word (toegangsbewijs).
Als ik nu koppel krijg ik <afbeelding> ipv de barcode.

In Excel staat een getal wat ik met een barcode Font ombouw naar de barcode. Koppel ik dat veld dan krijg ik alleen het getal in Word. De ontvanger krijgt dus ook alleen het getal te zien en dat moet de bar code worden. Als ingesloten Font verzenden gaat niet want niet alle ontvangers hebben dit font geïnstalleerd op hun PC.

Nu kan ik van alle brieven een PDF maken maar dat is een hoop werk.
Wie heeft een idee?

theo

Office 365 prof.

Als je het font hebt, kun je dat toch ook in Word gebruiken? Kwestie van het samenvoegveld opmaken met het Barcode font.

Als jij die brief krijgt en het font niet heb geïnstalleerd krijg je alleen het getal en niet de bar code.

Je kunt fonts insluiten in je document, dus dat hoeft helemaal geen probleem te zijn. Nu heb je blijkbaar een koppeling met een Excel veld gemaakt, maar dat gaat dus niet werken omdat je alleen de inhoud van de cel ziet. Word neemt nooit de opmaak over. Dus ook het font niet. Of je moet het als afbeelding overnemen.

Dank voor je uitleg.
Inderdaad wil ik het plaatje wat ik gegenereerd heb in Excel koppelen in het samenvoeg bestand, dat is 1 optie. Ik heb de barcode als plaatje geknipt en geplakt in een cel ernaast.
Maar je schrijft ook, "font mee laten gaan in het Word document"..., als dat echt werkt..., zou je me willen vertellen hoe dat in z'n werk gaat?

theo

Hangt een beetje van je Word versie af. In 2010 zit het in <Opties>, <Opslaan>, onderste blok <Lettertypen in het bestand insluiten>. Daarmee bereik je dus dat ontvangers zonder het font het document toch correct kunnen zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan