Merge problemen: word houdt oude gegevens vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

marionvdh

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2007
Goedemorgen,

Ik heb een raar probleem:
Ik heb in excel een sheet met daarop gegevens die in een word bestand moeten worden samengevoegt. maar... wanneer ik in excel de data verander (niet de kopjes) en opnieuw (naar het zelfde word bestand) merge, houdt Word de oude gegevens vast.
Dit blijft zo, zelfs na het opslaan van mijn Excel bestand, het totaal aflsuiten van Excel en Word en opnieuw de koppeling leggen in Word het de juiste Excel sheet.
:shocked:
Weet iemand hoe ik kan voorkomen dat Word dit vast blijft houden, en 'gewoon' de recente gegevens over neemt?

groeten,
marion

marion,

kijk eens in Word bij extra - opties - algemeen of er een vinkje staat bij automatisch update.

steven

hulp!

Hoi

Ik ben intussen deels achter wat het probleem veroorzaakt.

Soms gaat het mergen goed...maar soms ook niet.
Als het goed gaat kan ik in excel een sheet aanpassen (zonder tussen door op te slaan) - via een hyperlink het word bestandje openen - mergen naar word - meer iets veranderen in de sheet (weer zonder opslaan) en weer zonder problement mergen naar word.
De keren dat het fout gaat krijg ik wanneer ik (omdat het niet werk) zowel word als excel afsluit de melding (vanuit excel) : "u kunt het bestand nu openen". (het excel bestand dus)
Met andere woorden, soms als ik merge opent het excel bestand nog een keer (om vage redenen), wat dus mislukt maar wel de merge in de weg zit
Ik dacht eerst dat het misschien lag aan dat Word afgesloten moest zijn, of juist opgestart wanneer ik dmv een hyperlink in excel het juiste word bestandje opende, maar dit lijkt toch ook niet zo te zijn...
Weet iemand waardoor dit veroorzaakt kan worden?

alvast weer heel erg bedankt!

marion,

ik snap je uitleg wel niet. ik heb ieder kwartaal een mailing die ik doe en ik heb nog nooit problemen gehad met oude gegevens die blijven. ik sluit excel wel na een aanpassing en laat word excel openen.

steven

Help!

Hoi

De situatie is als volgt:

Ik selecteer in excel een rij die in word ge ' mailmerged' moet worden. Na het maken van de brief, wil ik een andere rij selecteren die gemailmerged moet worden zonder dat ik excel daarvoor hoef af te sluiten. (alle records tegelijk gaat om praktische redenden niet)

Wanneer ik excel en word allebei afgesloten heb en dan:

1. excel open
2. vanit excel met een hyperlink Word open
dan.. pakt Word de juiste gegevens uit excel

Wanneer ik echter
1. Word open
2. Excel open
3. vanuit excel met een hyperlink het juiste bestand in word open
dan... houd word de gegevens vast van de merge van de vorige keer.
Wanneer ik dan beide afsluit krijg ik het bericht " U kunt nu het excel bestand openen/alleen lezen" . Blijkbaar legt Word dus zelf al een soort koppeling met excel wanneer ik eerst word open en dan pas excel, en ben ik zonder het te weten al die tijd in een soort alleen lezen bestand bezig geweest.

Wanneer ik op mijn eigen computer de juiste volgorde aan houdt loopt het als een trein.
Maar.. wanneer iemand anders (via het netwerk) hetzelfde probeert werkt het niet en blijft word de oude gegevens vasthouden. (ze is dan de enige die dit bestand open heeft).
Weet iemand hoe die probleem veroorzaakt kan worden?

Groeten marion
-------------------

Het wordt nog vager: Wanneer mijn collega met het bestand bezig is (en het werkt niet bij haar). Kan ik hetzelfde bestand openen. Ik krijg dan een alleen-lezen versie. Maar bij mij werkt het mail-mergen vervolgens wel heel goed!!
Zou dit iets te maken kunnen hebben met wie de ' eigenaar' is van het bestand? (ondanks dat het gewoon op het netwerk staat)...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan