Merge/samenvoeg met variabele aantallen (bijvoorbeeld factuur)

Status
Niet open voor verdere reacties.

allard1

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2006
Beste allemaal,

Ik heb een vraag aangaande een mailmerge. Ik heb een bestand met adressen van mensen waarvan wij iets moeten ontvangen. Nu kan dit 1 ding zijn maar ook meerdere. De brief met de adressen is geen enkel probleem. Alleen wanneer ik de bijlage ga maken dan wil ik de spullen waar ik op wacht van die persoon onder elkaar hebben en niet steeds een aparte brief. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan bewerkstelligen? Het is een soort groeperen zeg maar.
Alvast dank

Een gecombineerde samenvoeging (één adres met een blok met meerdere wisselende regels) is bijna niet te doen, en moet je denk ik ook niet willen; lees dit verhaal er maar eens op na. Weliswaar gebaseerd op samenvoegen vanuit Access, maar het principe is hetzelfde. Wil je dus meerdere gegevens samenvoegen, dan moet je die onderbrengen in één cel of veld, zodat de samenvoeging naar één rij kan kijken.

Octafish,

Toch zou het wel moeten kunnen. Ik heb gister tot uitputtendheid gegoogled en het schijnt te kunnen met een groot IF blok. Ik ga jouw optie eens even bestuderen. Als ik een oplossing heb, post ik de hele handel hier :)

Ik zeg ook niet dat het niet kan; dat je er niet aan moet willen beginnen :) Deze handleiding is ook vrij goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan