Mergefield met lege velden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nappie84

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2012
Berichten
38
Goedenavond,

Ik weet niet of mij vraag hier al eens eerder voorbijgekomen is maar ik kon deze niet zo snel vinden.

Ik zit met het volgende:

In Word maken wij gebruik van Mergefields. Het Word document met deze mergefields laten wij inlezen in onze personeels en salarisadministratiepakket en vervolgens krijgen wij een bestand terug met de ingevulde velden.
Nu loop ik tegen een probleem aan wanneer een Mergefield leeg is. Als deze leeg is moet deze een andere Mergefield oppakken ter vergelijking en als deze vergelijking overeen komt, moet hier een bepaalde naam komen te staan.
Nu krijg ik elke keer een document terug met hierin een leeg veld (wat feitelijk klopt omdat dit veld leeg is) maar dan wordt niet de naam getoond, terwijl de vergelijking van het mergefield wel klopt.

Kort gezegd wordt er een vergelijking gedaan als functienaam directeur en lector is dan pakt deze een bepaalde naam. Komt deze niet overeen, dan moet deze een bepaalde mergefield gebruiken.
Als deze mergefield leeg is dan moet er een andere mergefield worden gebruikt en als deze overeenkomt dan wordt er een bepaalde naam getoond.
In de laatste regel bij "" doe ik dus iets verkeerd.

In de bijlage de formule die ik met de mergefield gebruik.
Welke klassiek fout maak ik hierin?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Gr.

Leon
 

Bijlagen

  • Mergefield.docx
    12 KB · Weergaven: 44
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan