mergeveld in word datumformat en voorwaarde regel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friend

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2009
Beste forummers, In word (2010) voeg ik o.a. het veld gebdat in.

Graag wil ik dan als de persoon ouder of jonger is dan een bepaalde datum een wisselende tekst printen. Tevens wil ik graag de usa datum format omzetten in de europeesche format = d mmm YYYY. Ik heb verschillende dingen geprobeerd maar kom er niet uit.

HTML:
{IF {MERGEFIELD gebdat}  4/1/1958 > "01-01-1970" "Ja" "Nee"}

HTML:
{ MERGEFIELD 4/1/1958\@ "dd MMMM yyyy" \* MERGEFORMAT}

Wie heeft een oplossing voor mij? Hoor heel graag van jullie? Thanks. Friend

Laatst bewerkt:
Je begeeft je nu op heel glad ijs, want dit is in Word bijna onmogelijk, omdat het resultaat van de samenvoeging geen datumveld is, zoals in Excel of Access, maar tekst (het is tenslotte een tekstverwerkingsprogramma...) De opmaakcode die je denkt te gebruiken, heeft dus geen datumveld als basis, en daarom valt er ook weinig aan op te maken. Op deze site vind je een gruwelijk ingewikkelde code, die overigens wel werkt... Laat vooral weten of je a) het aandurft, en b) of het gelukt is :D

Zelf zou ik, zal je niet verbazen, alles al 'klaarzetten' in Access, dus ook wisseltekt. Een heel stuk makkelijker...

t ja, als de meester zelf het een bijna onmogelijkheid vindt wie ben ik dan :o Maar hoe moet ik dat klaarzetten zien? Friend

Eigenlijk heel simpel: zorg ervoor dat Word weinig tot niks hoeft te doen! Dus als Word graag tekst binnen krijgt, dan bied je ook tekst aan. Dus een datumveld zet je in je query eerst om naar een tekstveld, met de juiste opmaak. Word neemt de waarde uit het veld letterlijk over, dus je datum staat gelijk goed. Als je een wisselende tekst wilt gebruiken, maak dan een IIF veld aan in je query, waarin je de voorwaarden uitwerkt. In het resultaat staat dan weer de juiste tekst, en Word hoeft ook weer niks te doen, behalve het veld uit te lezen. Kortom: beschouw Word als een baby, die je met een lepel moet voeren :)

OctaFish, Michel, dank voor je uitleg. Als ik een extra kolom aanmaak in de query en in de regel "veld" zet ik het volgende : Expr9: IIf("gebdat">#1-1-1970#;"u";"jij") dan krijg ik alleen maar "u" terwijl ik gebdat heb van voor en na 1970. Wat is er fout in mijn benadering? Dan is het mij niet helemaal duidelijk hoe ik in de query het datumveld "gebdat" als tekst weergeef in een nieuwe kolom? Heb je nog wat advies/uitleg voor mij over deze 2 puntjes. Hartelijk dank. Friend

Je vergelijkt een datum met tekst; je moet met het veld vergelijken. Dus zo: Expr9: IIf([gebdat]>DateSerial(1970;1;1);"u";"jij")
Een Datumveld kun je met CStr([Datumveld]) omzetten naar tekst.

OctaFisch, Mitchel, Heel hartelijk dank :thumb::thumb: Werkt! Door je uitleg weer iets extra's geleerd :) Dank voor je support elke keer weer :thumb: :thumb: Friend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan