Merk ik verscheel met gamen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronold

Banned
Lid geworden
21 apr 2009
Ik heb een nieuwe 2ehands PC gekocht bij een PC winkeltje.
Een IBM met windows XP pentium 4.
en een 5500 FX van nvidia.
1gb geheugen
40 gb
met 3.0 GHZ

En me andere PC had 1.6 GHZ en ook 1 gb geheugen en een 9400 GT
Van HP

met welke PC kan ik beter dit spel spelen?

Warrock

De nieuwe heb natuurlijk 3.0 GHZ en me andere 1.6

maar de nieuwe heb ook een 5500 FX en de andere een 9400 gt

Wie weet het?? :D:thumb:

De GHZ van de cpu zegt tegenwoordig niet alles meer, de cache is ook belangrijk. maar ik ga er maar even vanuit dat beide standaard 1mb cache is. Het volgende punt is warrock heeft minimaal 2ghz nodig, en een fx 5700 video kaart in die buurt. Dus beetje lastig want bij de ene pc is je cpu weer goed en bij de andere is de video kaart weer beter. Maar aangezien de cpu toch sterker is zou ik het naar mijn mening eerder proberen op de pc met de p4 3ghz dan die met 1,6ghz. omdat warrock ook voor online is en dan is het zeer prettig op een cpu te hebben die het trekt. Natuurlijk is de vga ook belangrijk maar als je in ieder geval alles op low zou draaien ga ik ervan uit dat dat moet kunnen draaien.

Delta Hawk

Ok! dat klinkt goed want ik wil ook met de nieuwe die ik heb gekocht spelen.
we deden in huis eerst met 1 PC met ze allen.
maar ik heb nu zelf een PC gekocht.
Mijn ouders spelen toch geen games dus ik dacht ik zet de 9400GT op de nieuwe maar dat kon niet dus heb de man van de PC winkel hem omgeruild voor deze (5500FX) en nog een kaart weet nog niet welke voor de PC voor me ouders :).

Maar alvast bedankt.

PS: weet jij nog wat progamma's die handig zijn tijdens gamen zo dat hij vlotjes loop.
Of progamma's die uptodate moeten zijn?

Het kan handig zijn als je je video kaart drivers up to date hebt. omdat ze altijd met updates weer fouten eruit halen, maar als het eenmaal goed loopt dan lekker zo laten. ben zelf van menem van if it aint broken don't fix it. En anders zou je nog kunnen overclocken maar dat zorgt er alleen maar voor dat je video kaart minder stabiel KAN gaan lopen, en voor onervaren mensen die dat niet eerder hebben gedaan het ook niet direct op een goeie computer te doen. hoop dat je met alles voldoende info hebt.

Delta Hawk

PS: graag gedaan..

Ok bedankt! ik ga het spel instaleren :D
en ff uitproberen.

maar een 5500 FX en een 9400GT is nog al niet een verscheel.
nja ik probeer het ff :P Bedankt!

graag gedaan en laat maar even weten of het allemaal is gelukt en of het goed draait.

Delta Hawk

Sorry voor late reactie.
Maar me spel doet het prima op high iets slomer maar op med perfect!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan