Merk PC overklokken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Acer M1100

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2007
Hallo allemaal,

Ik wil graag me PC ietsje overclocken, van 2,1 ghz naar zo'n 2,3 ghz. Maar het punt is, heb een merk-bak...... het is een Acer M1100 en volgens mij is de BIOS gelockt. Iemand een idee hoe ik dit kan unlocken? Of weet iemand een handig programmaatje om softwarematig te overclocken?

Specs:

AMD Athlon X2 4000+ CPU
Acer F690GVM Moederbord

Volgens Speedfan is mijn core idle nu maar 18 graden....

Oke, heb dat programma net geinstalleerd, maar dan krijg ik CPUFSB werkt niet meer.... (Vista weer...)

Heb ook even gekeken in de BIOS wat de temp. daar was, dit was 34 graden dus dat vertrouw ik wat meer.

Probeer CPUfsb wel opnieuw te installeren.

Het is een nogal oud programma. Probeer het eens onder Windows XP Service Pack 2 te starten.

Alle 2 al geprobeerd, geen effect. Heb nu het programma SetFSB, het werkt. Maar als ik de PC opnieuw opstart is alles weer weg.....

Gewoon niet doen met een bios waarmee dat eigenlijk niet kan. Daarnaast is een overklok van 2,1 ghz naar zo'n 2,3 ghz totaal zinloos!

Dat is mijn vraag toch niet?!? Ik wil graag weten hoe hij het voor altijd zo kan houden.

P.S. Best raar, ik heb nu overgeklokt naar 2200 mhz, maar me temperatuur is gedaald?

Dat is mijn vraag toch niet?!? Ik wil graag weten hoe hij het voor altijd zo kan houden.

P.S. Best raar, ik heb nu overgeklokt naar 2200 mhz, maar me temperatuur is gedaald?

Het is je vraag wel niet, maar wel het beste advies....

Gewoon niet doen met een bios waarmee dat eigenlijk niet kan. Daarnaast is een overklok van 2,1 ghz naar zo'n 2,3 ghz totaal zinloos!

Dat komt omdat je bios niet geschikt is en gemaakt is om mee te overklokken...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan