Merkwaardige situatie m.b.t. geluid

• Onderwerp starter Onderwerp starter B747
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

B747

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2007
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en zal proberen mijn probleem helder te verwoorden.

Onlangs heb ik een nieuwe pc aangeschaft en een 19" tft monitor met ingebouwde speakers.

De specs van het geluid, zoals opgegeven zijn:

C-Media CMI9761 6-channel audio Codec
Compliant with AC97 2.2 specification

Nu is bij de pc een cdrom meegeleverd met de nodige drivers. Ik heb de Realtek '97 geinstalleerd en prompt verdwenen de gele vraagtekens in Apparaatbeheer. Mooi dacht ik, nu het geluid testen....

Geen geluid dus. Windows Media player heb ik openstaan, hij speelt af, niets staat op gedempt en geen foutmeldingen in Apparaatbeheer. Bij mn scherm is een kabeltje meegeleverd die hoogstwaarschijnlijk dient als "voeding" voor de speakers in het scherm. In dat scherm heb ik 2 opties om dat kabeltje in te steken, achterin de behuizing van de pc 3 opties. Heb alle mogelijkheden uitgeprobeerd maar nog steeds geen geluid. Rechtsonder bij het klokje heb ik ook gewoon het microfoontje, ook hier heb ik op geklikt om te checken of ie op gedempt stond maar ook hier is dat niet het geval.

Heb toen mijn oude boxen aangesloten op de pc maar ook hier kwam dus geen geluid uit. Dus ik vermoed dat het probleem niet softwarematig is.

Weet iemand wat ik nog eventueel zou kunnen checken? :confused:

Alvast bedankt voor alle hulp! :thumb:

Hoi harry, bedankt voor je snelle reply! :thumb:

Die foutmelding krijg ik helemaal niet dus weet niet of dat op mij van toepassing is. Het probleem is dat ik nergens een foutmelding krijg....... :confused:

Hoi !

Bericht van Microsoft wel gelezen ?

Omdat je een Realtek-chipset hebt: in elk geval de patch installeren.

Help dat niet, horen we het wel.

Greetz,

Harry.

Heb het stuk zojuist gelezen en ga vanavond proberen die patch te installeren. ZIt nu nog op mn werk :cool:

Hou je op de hoogte! :thumb:

Dat patchen werkte niet.
Maar inmiddels heb ik wel geluid! Beetje Jip en Janneke, maar goed.... :D

Heb de Realtek software verwijderd en een andere geinstalleerd, de C-Media Xear 3D. Op de meegeleverde cdrom zaten 4 drivers waaronder deze.

Maar iedereen bedankt voor de hulp!! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan