Message box weergeven na invoeren van waarde in een form

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pinokkio89

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2006
Goedendag,

Ik heb een form waarin een begindatum, einddatum en een nummer ingevoerd kunnen worden. Vervolgens kan er met deze gegevens een report worden aangemaakt.

Het nummer kan van 1 tot en met 100 zijn, maar niet alle cijfers tussen 1 en 100 zijn geldige waarden om in te vullen. Ik heb een query gemaakt met een lijst van "niet-geldige" nummers, hierin staat bijvoorbeeld het getal 26 en 48.

Ik wil nu dat wanneer de gebruiker getal 26 in het form heeft ingevuld, en naar een ander veld wilt gaan om in te vullen, automatisch een message box wordt weergegeven met de melding dat het desbetreffende getal niet geldig is.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan realiseren?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Ik zou op het formulier een keuzelijst maken met alle beschikbare nummers, dan voorkom je dat er een verkeerd nummer wordt geselecteerd. Als de nummers zijn opgeslagen in een tabel met een herleidbare omschrijving, bijvoorbeeld omdat het een produktcode is, kun je er voor kiezen om op de omschrijving te selecteren. Je tikt dan een (aantal) beginletter(s) in om het item te zoeken. Gaat het puur om het nummer, dan werkt het op dezelfde manier, alleen tik je dan de cijfers in.
Afhankelijk van of je de nummers opzoekt in een lijst waar de nummers uniek (sleutelveld dus) zijn, of uit een tabel komen waar elk nummer meerdere keren voorkomt, zul je de keuzelijst die je met de wizard maakt nog aan moeten passen. Het uiteidelijke doel van de lijst moet wel zijn dat alle nummers één keer in die lijst voorkomen.
@rowinboc: dit is een Access forum, dus het formulier waarde TS over praat, is uiteraard een Access formulier...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan