Message delivery failure

Status
Niet open voor verdere reacties.

janwillem117

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2009
Berichten
90
Ik heb een hotmail account die ik maar even testmail123@hotmail.com noem. Als mensen een mailtje naar mij sturen krijgen ze een bericht terug van testmail@hotmail.com dat het bericht niet kon worden afgeleverd, van een ander email adres dus. Ik krijg de mail wel gewoon binnen dus de melding slaat nergens op. Kent iemand de oplossing voor dit probleem?
 
Een oplossing is alleen mogelijk als er de situatie voldoende bekend is. En dat is hij niet.
Ik kort het bericht met Message Delivery Failure even af tot NDR ("Non delivery report").
a. Is het onderwerp van de NDR hetzelfde als die van de originele mail, zoals die verstuurd was?
b. Komt de NDR bij de ontvangers in de Spam of niet?
c. Je hebt niet een alias ingesteld die testmail@hotmail.com is?
d. WAAR bekijk je de mail mee? Met een mailprogramma (Outlook, Thunderbird etc.) of in een webbrowser (bijv. op mail.live.com )? Vermeld ook op hoeveel computers/laptops/tablets/smartphones je die @hotmail mail leest en wat er op elk van die verschillende apparaten draait (Windows 8, Android, iOS, etc.)
e. Staat de NDR bij jou in je Hotmail Verzonden Items.
f. Het mooiste zou zijn als we een mailheader van zo'n NDR kunnen zien. Vraag dus iemand die zo'n NDR ontvangen heeft om het te bewaren en even uit te zoeken hoe jij de mailheader ervan kunt krijgen.
Post de header hier, waarbij je de jouw bekende e-mailadressen even aanpast, op een manier waarop we nog wel duidelijk kunnen onderscheiden wie de ontvanger was en wie de verzender en laat de rest van de mailheader intact.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Het is al opgelost! Het bleek dat ik zelf ooit had ingesteld dat het naar het andere adres werd gestuurd die ik nog nooit had gebruikt. Ik denk dat die mailbox de mail daarom weigerde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan