Beste mensen,
Dankzij jullie is mijn excel bestand goed de juiste kant op aan het gaan. Ik heb nog 1 vraag met betrekking tot een schoonheidszaakje.
Ik heb de volgende twee macro codes voor zowel het invoegen als het verwijderen van een rij. (Heb dus ook twee aparte knoppen).
Rij verwijderen
In beide gevallen komt er een pop-up box. Als er 0 wordt ingevoerd en op ok wordt gedrukt dan sluit die gewoon goed zonder een foutmelding.
Echter indien men op annuleren of op het kruisje drukt komt in beide gevallen de volgende melding: fout 13: typen komen niet met elkaar overeen.
Is er een simpele manier om de het annuleren en sluiten correct te coderen? (wellicht een hele simpele toevoeging)
Zeer bedankt voor alle hulp. Het gebruik van vba maakt het bestand een stuk efficiënter.
groeten
Dankzij jullie is mijn excel bestand goed de juiste kant op aan het gaan. Ik heb nog 1 vraag met betrekking tot een schoonheidszaakje.
Ik heb de volgende twee macro codes voor zowel het invoegen als het verwijderen van een rij. (Heb dus ook twee aparte knoppen).
Rij verwijderen
Code:
Sub Rij_verwijderen()
Dim answer As Integer
Dim RowNum As Long
RowNum = InputBox("Nummer van de te wissen rij invullen.")
answer = MsgBox("Weet u zeker dat u de rij wilt wissen?", vbYesNo + vbExclamation, "Rijen wissen?")
If answer = vbYes Then
Range(Cells(RowNum, 1), Cells(RowNum, 16384)).Delete
End If
End Sub
Code:
Sub Knop1_Klikken()
Dim Rng As Long
Dim lngA As Long
Dim lngB As Long
Application.ScreenUpdating = False
Rng = InputBox("Aantal in te voegen rijen?")
If Rng = 0 Then Exit Sub
Range(ActiveCell, ActiveCell.Offset(Val(Rng) - 1, 0)).EntireRow.Insert
lngB = ActiveCell.Offset(-1, 0).Row
lngA = Cells(lngB, Columns.Count).End(xlToLeft).Column
Range(Cells(lngB, 1), Cells(lngB + Val(Rng), lngA)).FillDown
End Sub
In beide gevallen komt er een pop-up box. Als er 0 wordt ingevoerd en op ok wordt gedrukt dan sluit die gewoon goed zonder een foutmelding.
Echter indien men op annuleren of op het kruisje drukt komt in beide gevallen de volgende melding: fout 13: typen komen niet met elkaar overeen.
Is er een simpele manier om de het annuleren en sluiten correct te coderen? (wellicht een hele simpele toevoeging)
Zeer bedankt voor alle hulp. Het gebruik van vba maakt het bestand een stuk efficiënter.
groeten