• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

MessageBox bij naderende datum

• Onderwerp starter Onderwerp starter Vovi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vovi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jan 2020
Beste

Hopelijk kan iemand mij helpen .

Ik zou wanneer een bepaalde datum in een cel wordt bereikt , een Message Box willen in een excel bestand .
Is dit mogelijk ?
Hieronder een beetje meer uitleg .
De vervaldatum van een contract staat in colom R.
stel dat deze datum 01 september 2020 is , dan zou ik op 01 augustus 2020 een Messagebox willen krijgen , dat de factuur op 1 september vervalt .
Tevens zou hij moeten zeggen welke klantnummer deze is , dat is rij A .

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen aub ?

Dank bij voorbaat .

ik weet niet hoeveel regels jouw bestand zal tellen, maar is het niet handiger om de regel te laten oplichten met voorwaardelijke opmaak indien de datum nadert? Na het wegklikken van de msgbox zal je nog steeds moeten zoeken waar de betreffende klant staat.

Zie voorbeeldbestand waarbij de regel rood wordt indien de vervaldatum binnen 30 dagen na vandaag ligt. Heb ook een knop ingevoegd waarbij msgboxen verschijnen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reactie .
Ik krijg een foutmelding .
Die voorwaardelijke opmaak lijkt mij een goed idee .
Maar als ik die code invoer , wordt mijn volledig blad rood .
Hoe doe ik dit dan zonder VBA ?

Als je een foutmelding krijgt dan is het handig om te melden welke dit is en plaats een eigen voorbeeldbestand.

Beste VenA

Ik probeer het bestand hier toe te voegen , maar dat lukt niet .
Misschien omdat ik met een Apple computer werk ?
Mijn excuses dat ik dit ben vergeten te vermelden .
Ik ben een leek wat computers betreft .

Als ik de voorwaardelijke opmaak aanpas zoals u heeft gedaan , dan duidt hij het volledige blad aan .

Bij de VBA knop krijg ik

Fout 13 tijdens Runtime :
Typen komen niet overeen

Toch bedankt voor de moeite .

Ik probeer het bestand hier toe te voegen , maar dat lukt niet
En weer vertel je niets. Is het bestand te groot? Dan moet je er een voorbeeldbestand van maken. Op zich werken veel functies ook op een Apple. Volgens mij heb ik niets met VO gedaan.

Beste VenA

Mijn excuses , maar ik weet niet hoe ik er een voorbeeldbestand van moet maken .
Wat betreft die VO , als ik daar ga kijken in uw bestand , zie ik een code staan , =$R2-VANDAAG()<31 , ik dacht dat u daarin had gezet .

Nogmaals , ik ken daar niks van . Sorry

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan