MessageBox waarschuwing

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonp60

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2009
Hallo

Ik ben met een aanvraagformulier bezig. Deze aanvraag moet aan een termijn voldoen van 7 dagen. Ik heb een veld DatumAanvraag en DatumBekendstelling. Als het verschil tussen veld Aanvraag en Bekendstelling groter is dan 7 dagen moet er een MsgBox verschijnen waarin wordt medegedeeld dat de aanvraag niet voldoet aan de termijn en dat deze niet in behandeling wordt genomen.
De melding moet verschijnen op het moment dat het volgende veld ingevuld gaat worden.
Ik heb het geprobeerd met:

Private Sub VolgendVeld_Change()

If [DatumAanvraag] - [DatumBekendstelling] > 7 Then
MsgBox " Uw aanvraag voldoet niet aan de termijn"
End If

End Sub

Dit werkt dus niet.
Wie kan mij helpen?

Groet
Ton Peters

Zonder extra info over waar die datums vandaan komen is niet te zeggen of het om echte datums of tekst gaat. In het laatste geval zal je dat eerst moeten converteren.

Je kunt beter de AfterUpdate van het veld gebruiken; Change kijkt naar elke verandering die je typt, en bij een datum zijn dat dus best wat cijfers. Eigenlijk wil je de controle pas doen nadat je de datum hebt ingevuld, en niet tijdens het invullen.

Het zijn tekstvelden waarin ik een datum zet. Kan ik dan via eigenschappen aangeven dat het een datum betreft. Hoe moet ik dan verder?

En heb je het dan over Access? Word? Excel?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan